Torp v Rolvsøy 16.05.2023

 

Tirsdag 16.05.2023: Torp v Rolvsøy

I år skulle min kamp på norsk fotballs ‘høytidsdag’ – 16. mai – bli en breddekamp i området, og valget falt da nokså tidlig på oppgjøret mellom Torp og Rolvsøy. Det var vel uansett mer fristende enn å gi penger til ormebolet som nå styrer i FFK, så mens andre dro inn til byen, satt jeg litt senere i stedet kursen mot Torp for å se kamp i langt triveligere omgivelser denne ‘dagen før dagen’. Jeg vurderte å gå dit opp, men endte i stedet opp med å ta bussen, og ankom Sportsplassen med 20-25 minutter til avspark.

Dagens kamp var et oppgjør i 6. divisjon Østfold avdeling 1, der Torp toppet tabellen etter fem seire av fem mulige, og måtte finne seg i å være favoritter mot et Rolvsøy som sto med 3-0-2. Gjestene hadde vunnet sine tre hjemmekamper og tapt sine to bortekamper, men deres storscorer Andreas Sørensen hadde notert seg for hele ti fulltreffere på de fem kampene, inkludert fem i deres 8-3-seier over Tistedalen 2 sist. Kunne han og hans lagkamerater stikke kjepper i hjulene for hjemmelaget på Torp?

Det var i hvert fall en noe amper start på kampen, og en nokså jevnspilt første omgang. Det var likevel Torp som tok ledelsen da Joakim Olsen kom alene gjennom i det 28. minutt og sendte torpingene i føringen med 1-0. Kun et minutts tid etter var Andreas Sørensen farlig frempå for Rolvsøy, men mens torpingene ropte forgjeves på offside, gikk hans avslutning i stolpen. I stedet var det hjemmelaget som puttet på ytterligere, for Daniel Willadsen scoret to raske mål like før pause, slik at det sto 3-0 halvveis. Det var temmelig flatterende, for Rolvsøy hadde egentlig vært fullt på høyde spillemessig, og i perioder kanskje til og med et hakk bedre.

Det var imidlertid Torp som fortsatte å score etter pause, for fem minutter ut i andre omgang sendte Sondre Roos i vei et frispark som gikk rett i mål via stolpen, og det sto 4-0. I det 74. minutt vippet Emil Thorvaldsen elegant inn 5-0, og det var ingen tvil, men nesten rett fra avspark stormet Rolvsøy i angrep og reduserte til 5-1 ved Andreas Sørensen…hvem ellers. Det skjedde faktisk uten at jeg engang fikk det med meg mens jeg drev og oppdaterte, så jeg trodde fortsatt det sto 5-0 da Torp hadde en avslutning i stolpen i det 88. minutt. Og da Emil Thorvaldsen flere minutter på overtid kom alene gjennom, fikk sin avslutning reddet, men headet inn returen, trodde jeg at det sto 6-0 til Torp.

Det var faktisk først etter kampslutt at jeg registrerte Rolvsøys redusering, så det gjelder å følge med. Men det er altså ingen tvil om at det til slutt endte med seier 6-1 til Torp, som dermed styrket sin posisjon på toppen av tabellen. Rolvsøy hadde på sin side egentlig ikke gjort noen dårlig kamp, for de som sagt fullt på høyde i lange perioder. Likevel ble altså resultatet litt småstygt. Nå var det for min del bare å komme seg hjem og forberede meg på en fotballfri nasjonaldag. Jeg hadde når sant skal sies ymtet frempå overfor Jon Erik om en mulig Sverige-tur, men han måtte jobbe. Imidlertid hadde vi i stedet siktet oss inn på en solid dose fotball på torsdagen (Kristi Himmelfartsdag), med en trippel i Sverige.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Revisit:
Torp v Rolvsøy 6-1 (3-0)
6. divisjon Østfold avd. 1
Sportsplassen, 16 May 2023
1-0 Joakim Olsen (28)
2-0 Daniel Willadsen (43)
3-0 Daniel Willadsen (45+1)
4-0 Sondre Roos (51)
5-0 Emil Thorvaldsen (74)
5-1 Andreas Sørensen (75)
6-1 Emil Thorvaldsen (90+5)
Att: 53 (h/c)
Admission: Free

Next game: 18.05.2023: Trollhättans FK v Holmalunds IF
Next norwegian game: 22.05.2023: Selbak v Ekholt
Previous game: 15.05.2023: Østsiden v Moss 2

More pics

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg