Tistedalen v Kråkerøy 14.04.2023

 

Fredag 14.04.2023: Tistedalen v Kråkerøy

Ifølge den gamle primstaven, skulle dette vært årets første sommerdag, men det føltes på ingen måte slik da jeg sto og så kamp på kunstgresset i Tistedalen denne fredagskvelden. Det var vått, kaldt og guffent, og på toppen av det hele hadde jeg prestert å glemme igjen paraplyen min på bussen. Jeg må innrømme å ha hatt triveligere fredagskvelder. Men la oss nå først skru tiden tilbake noen timer, og jeg var egentlig fullstendig klar over værmeldingen da jeg bestemte meg for å sette kursen mot Tistedalen. Der hadde jeg nemlig kun sett kamp på gressbanen, og ikke på kunstgressbanen det denne kvelden skulle spilles på, så jeg må innrømme at mulighetene for en ny bane lokket litt.

Siden det er mulig på hverdagene, og det tross alt er en god del billigere, lot jeg bussen frakte meg til Halden. Etter et bussbytte nede ved Rakkestadsvingen, var jeg på da også på vei mot Halden, der jeg fikk stukket hodet innom en butikk før jeg kom meg med buss videre mot Tistedalen og gikk av ved holdeplassen Veden. Det har her jeg presterte å gå fra paraplyen, men været var foreløpig ikke så galt da jeg gikk av og spaserte ned bakken mot Tistedalen Stadion. På vei dit ned møtte jeg på Kråkerøy-trener Hans Christian Bakkehaugen, og det er tydelig at han jobber med barn, for han lurte raskt på om jeg hadde kledd meg godt nok.

Det hadde jeg kanskje ikke, for det kom en skikkelig sur vind inn fra Femsjøen, og snart begynte det også å dryppe fra over slik at det kom sidelengs innover kunstgressbanen som ligger helt nede ved den nevnte innsjøen, og etter hvert gjorde det til en nokså utrivelig opplevelse å se fotball der denne kvelden. Dette er to lag som i fjor kjempet i hver sin ende av 4. divisjons-tabellen. Mens bortelaget tok andreplassen bak Råde, berget Tistedalen plassen med et lite nødskrik, men nå var det ny sesong og nye muligheter. Begge hadde imidlertid tapt åpningskampen noen dager tidligere. Tistedalen hadde tapt 3-4 borte mot Lisleby, mens Kråkerøy hadde fått 3-6 i sekken hjemme mot Moss 2.

Etter en litt avventende innledning på kampen, hadde Kråkerøy et frispark som smalt i stolpen, og sekunder senere en heading like over mål. En ny Kråkerøy-sjanse kom i det 30. minutt, da de var alene gjennom, men vertenes keeper fikk blokkert. Tistedalen hadde deretter en heading som gikk like utenfor Kråkerøy-målet, og fem fem minutter til pause kom de enda nærmere med en heading i stolpen. Et par strakser senere lå ballen i nettet på motsatt side av banen, og det var Bendik Vold Hovde som sendte Kråkerøy i ledelsen og sørget for at det sto 0-1 til vi tok pause og spillerne søkte tilflukt i garderobebygget et kvarters tid.

Allerede etter et knapt minutt av andre omgang utlignet Tistedalen til 1-1, med Joakim Lindblad som målscorer. Balansen i det berømte regnskapet sto seg imidlertid ikke så altfor lenge, for få minutter senere var Kråkerøy tilbake i ledelsen. Et hardt langskudd ble kun parert av keeper, og returen ble satt i mål av Bendik Vold Hovde, som scoret sitt andre for kvelden. Dermed 1-2, og i det 63. minutt var Kråkerøy nære på å øke ledelsen, men denne gang endte ballen nok en gang i stolpen. Det ebbet ut med 1-2 som sluttresultat, og det var ikke direkte ufortjent. Selv hastet jeg tilbake mot bussholdeplassen for å komme meg med bussen tilbake til Halden for å ta toget tilbake til Fredrikstad derfra.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Norwegian ground # 218:
Tistedalen v Kråkerøy 1-2 (0-1)
4. divisjon Østfold
Tistedalen kunstgress, 14 April 2023
0-1 Bendik Vold Hovde (41)
1-1 Joakim Lindblad (46)
1-2 Bendik Vold Hovde (49)
Att: 48 (h/c)
Admission: Free

Next game: 16.04.2023: Fredrikstad v Moss
Previous game: 12.04.2023: Fjällbacka / Grebbestad 2 v IFK Strömstad 2 (@ Tanums IF)
Previous norwegian game: 11.04.2023: Fredrikstad 2 v Mjøndalen 2

More pics

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg