Fredrikstad 2 v Mjøndalen 2 11.04.2023

 

Tirsdag 11.04.2023: Fredrikstad 2 v Mjøndalen 2

Etter den lange borteturen til Kristiansund, kjente jeg at det hadde tatt på litt med to netter på en minibuss. Min mulige plan om å hoppe av på Korsegården for å dra til Drøbak for å overnatte hos min mor, hadde falt i fisk da jeg hadde sovnet igjen etter stoppet på Eidsvold og ikke våknet før Ørebekk. Jeg hadde en legetime i nettopp Drøbak denne tirsdagen, så etter hjemkomst i 6-tiden på morgenen, unnet jeg meg et par timer søvn før det bare var å sette kursen mot Drøbak for å få det unnagjort. På veien tilbake hadde Jon Erik ringt meg, og vi ble enige om å dra på Fredrikstad Stadion for å se FFK 2 starte sin sesong i 3. divisjon med hjemmekamp mot Mjøndalen 2.

Med tanke på det ormebolet av en ledelse som nå er i FFK, er jeg ikke veldig interessert i å støtte de sjarlatanene økonomisk, men derfor benyttet jeg meg i hvert fall av muligheten til å kjøpe en honnørbillett ved inngangen, og betalte derfor 50 kroner for å komme inn. Denne gang fikk vi også stå uforstyrret på Sørsia uten at regimets lakeier kom dit bort for å lage kvalm, så etter å ha hengt opp flagg og installert oss der, kunne vi konsentrere oss om å støtte rødbuksenes nest beste (skjønt det var noen innslag fra A-laget her også).

Fredrikstad 2 endte i 2022 på en femteplass i 3. divisjon avdeling 4, bak Fram Larvik, Follo, Pors og Eik Tønsberg. For Mjøndalen sin del hadde de blitt nummer 9 i 3. divisjon avdeling 6, som dessverre ble vunnet av Strømsgodset 2 etter en durabelig tvekamp mot Gjelleråsen. I 2023 spiller begge i avdeling 4, der mange tror som meg at det kan bli en duell mellom Pors og Eik Tønsberg om førsteplassen og opprykket. Både FFK 2 og Mjøndalen 2 er nok i utgangspunktet godt fornøyd med å kun holde plassen i divisjonen, selv om de ifølge meg selv (og flere med meg) strengt tatt burde spilt i en egen reserveliga sammen med øvrige andre- og tredjelag.

Vi fikk se en første omgang der FFK 2 presset på uten å finne nettmaskene. Noa Williams stjal ballen og skjøt, men skuddet ble reddet av Mjøndalens keeper. Mikail Maden skjøt like over. Thomas Drage kastet seg frem og headet centimetere utenfor. Noa Williams kom alene gjennom, men ble for ubesluttsom og spilte omsider Boubacar Konte som fikk forsvarere oppi seg, og ballen endte til slutt tilbake hos Noa Williams som skjøt over. Thomas Drage skjøt deretter i stolpen, og til tross for at FFK 2 burde ledet med minst et par mål til pause, var det fortsatt målløst 0-0 da lagene gikk i garderoben halvveis.

Filip Stensland hadde allerede hatt en mulighet som endte med et skudd over da hjemmelaget tok ledelsen halvveis ut i andre omgang. De brøt et Mjøndalen-angrep og kontret inn 1-0 med Noa Williams som målscorer, og hadde endelig fått hull på byllen. En fullt fortjent ledelse, og allerede minuttet etter hadde rødbuksene også fått straffespark etter at Noa Williams ble lagt i bakken. Thomas Drage skjøt ganske hardt, men i keeperhøyde, og straffesparket ble reddet. Med et kvarter igjen var det bruntrøyene fra Mjøndalen som hadde fått straffespark etter det dommeren mente var en hands i muren i forbindelse med et frispark. Stian Amundsen gjorde ingen feil, og utlignet til 1-1. Til tross for flere muligheter, ble det også sluttresultatet. Et aldri så lite ran, men det gjelder å sette sjansene sine. Det var bare å pakke sammen og komme seg hjemover, og jeg kjente at det nok ville bli tidlig kvelden.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Revisit:
Fredrikstad 2 v Mjøndalen 2 1-1 (0-0)
3. divisjon avd. 4
Fredrikstad Stadion, 11 April 2023
1-0 Noa Williams (57)
1-1 Stian Aasmundsen (pen, 75)
Att: 49 (h/c)
Admission: 50 NOK (concession)

Next game: 12.04.2023: Fjällbacka / Grebbestad 2 v IFK Strömstad 2 (@ Tanums IF)
Next norwegian game: 14.04.2023: Tistedalen v Kråkerøy
Previous game: 10.04.2023: Kristiansund BK v Fredrikstad

More pics

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg