Selbak v Trøgstad/Båstad 29.07.2022

 

Fredag 29.07.2022: Selbak v Trøgstad/Båstad

Det var ingen grunn til å ikke få med seg en fotballkamp også denne fredagskvelden, og det var nokså liten tvil om hvor jeg ville befinne meg om jeg ikke ville ut på langtur, for Selbak v Trøgstad/Båstad var rett og slett den eneste kampen på Østfold-menyen denne kvelden. Jeg hadde også halvveis lovet min kompis og Selbak-oppmann Anders Askedal at jeg ville ta turen opp, og slik ble det. Ved hjelp av apostlenes hester gikk jeg de rundt 20 minuttene opp til Selbak Stadion, der jeg ankom med en liten halvtime til avspark på det deilige naturgresset og slo av en prat med Anders før kamp. Selv om det er frivillig, ble som vanlig også en femtilapp i inngangspenger vippset til klubben.

Jeg hadde før sesongstart uttrykt mistanke om at det fort ville kunne stå mellom Selbak og Askim i toppen, og slik så det nå ut til å kunne bli. Askim ledet an tre poeng foran Selbak, men sistnevnte hadde én kamp tilgode slik at de ville komme à poeng med seier denne kvelden. Idd lå seks poeng bak Askim på en tredjeplass, mens Sprint-Jeløy 2 var i ferd med å komme i hundre bakfra og befant seg ett poeng bak der igjen. To skal opp, og viktigst av alt blir naturligvis å være en av de to. Kveldens gjester Trøgstad/Båstad befant seg på sin side helt sist med kun sju poeng på sine 13 kamper, og hadde to poeng opp til Lervik, og fire poeng til en kvartett foran der igjen.

Om jeg ikke forventet en regelrett plankekjøring, hadde jeg i hvert fall tenkt at Selbak nok skulle kunne ta seg greit av Trø/Bå, men Askedal advarte og forventet en tøff kamp og minnet om at alle kan slå alle i denne divisjonen. Jeg så at han i hvert fall hadde et poeng da gjestene allerede i kampens fjerde minutt tok en noe overraskende ledelse da Oskar Billing Karlsrud skjøt i mål via stolpen. Fem minutter senere kom imidlertid utligningen da en corner ikke ble skikkelig klarert og Ole Bergh dunket inn 1-1. Det var flere sjanser begge veier, og ikke minst for Selbak, der Stian Børresen blant annet var farlig frempå ved et par anledninger før pause. Det var imidlertid fortsatt uavgjort ved sidebyttet.

Herman Blystad hadde en kjempesjanse for Selbak noen minutter ut i andre omgang, men keeper reddet glimrende, og en heading fra Børresen gikk deretter like utenfor sekunder senere. Da Børresen igjen headet på mål etter en times spill, fikk Trø/Bå klarert helt inne på streken, men de kunne intet gjøre da Blystad noen minutter senere headet Selbak i føringen 2-1. Etter halvspilt omgang økte Robin Aasen til 3-1 kun sekunder etter at han hadde kommet innpå. Mot slutten løsnet det litt for Selbak etter at de fikk lokket gjestene litt lenger frem i banen, og Sebastian Engsmyr scoret to på kort tid. Bortelaget var nære på en redusering i siste ordinære minutt, men Selbak-keeper Ekman reddet herlig ved å slå ballen i krysstolpen og ut. På overtid økte i stedet Jesper Arnesen ytterligere, og fastsatt med det sluttresultatet til 6-1.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Revisit:
Selbak v Trøgstad/Båstad 6-1 (1-1)
5. divisjon Østfold
Selbak Stadion, 29 July 2022
0-1 Oskar Billing Karlsrud (4)
1-1 Ole Bergh (9)
2-1 Herman Blystad (64)
3-1 Robin Aasen (68)
4-1 Sebastian Engsmyr (85)
5-1 Sebastian Engsmyr (87)
6-1 Jesper Arnesen (90+1)
Att: 84 (h/c)
Admission: 50 NOK (optional)

Next game: 30.07.2022: Grebbestads IF v Ytterby IS
Next norwegian game: 31.07.2022: Start v Fredrikstad
Previous game: 27.07.2022: Fredrikstad v Raufoss

More pics

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg