Sarpsborg FK v Ekholt 29.07.2023

 

Lørdag 29.07.2023: Sarpsborg FK v Ekholt

Jeg var nå tilbake fra turen til Romania, Bulgaria og Moldova, men matforgiftningen jeg hadde pådratt meg der nede hadde satt sine spor. Det var nå halvannen uke siden jeg ble dårlig, og en snau uke siden hjemkomsten på søndag ettermiddag helgen før, og selv om jeg var over det aller verste, var jeg fortsatt ikke helt i toppform. Likevel tok jeg sjansen på en tur ut, og turen skulle av alle steder gå til Sarpsborg og kunstgressbanen på Kurland, der Sarpsborg FK skulle ta imot Ekholt til treningskamp. Der skulle jeg dessuten få godt selskap siden også Pål hadde meldt sin interesse for å være med.

Nå er jo dette en tid på året der man kan få litt fotball-abstinenser om man befinner seg hjemme i Norge, for mens været og gressbanene er på sitt beste (ikke det at de brukes særlig mye lenger, dessverre) så skal fotballen ha en unødvendig lang ferie. Derfor kom denne treningskampen godt med for de fotball-hungrige, og vi ankom Kurland med et kvarters tid til avspark. Sarpsborg FK fra 4. divisjon skulle altså være vertskap for Ekholt fra 5. divisjon, og da jeg så disse to møtes i VAR-test på Sarpsborg Stadion tidlig i februar i år, var det sarpingene som vant overbevisende med 6-0. Nå har Ekholt riktignok styrket seg siden det, og kjempet i toppen av 5. divisjon, men jeg ble likevel svært overrasket av det vi skulle få se.

Det hadde vært sjanser begge veier i den første halvdelen av første omgang, men det var likevel ikke ufortjent at Ekholt tok ledelsen i det 24. minutt. Et innlegg ble nesten styrt i eget mål, keeper reddet, men returen ble satt i mål av det jeg mener var Christian Bretun Ahlsen. Så fulgte to raske mål med rundt ti minutter til pause, og Ahlsen var vel også mannen bak det tredje etter et flott angrep. Nå skal det nevnes at SFK så nokså tynt besatt ut på benken, men jeg tar ingen ting bort fra Ekholt av den grunn. Det sto 0-3 til pause, og sarpingene skal være glad for at det var en treningskamp uten poeng på spill.

Selv om det var SFK som startet andre omgang best, var det nemlig Ekholt som fortsatte å kjøre på med scoringer i det 54. og 71. minutt. Med nok en scoring i det 80. minutt sto det 0-6, og det begynte å bli direkte pinlig for sarpingen. Ydmykelsen var komplett da Ekholt tre minutter senere headet inn nok en scoring fra corner og med det fastsatt sluttresultatet til 0-7. Jeg vet ikke hva de to lags trenerapparat fikk ut av denne kampen, men forhåpentligvis fikk de noen svar før sesongen skulle starte opp igjen uti august måned. For Ekholt sin del bør det i hvert fall ha vært en aldri så liten boost og noe positivt å ta med seg inn i ligaspillet.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Revisit:
Sarpsborg FK v Ekholt 0-7 (0-3)
Friendly
Kurland, 27 July 2023
0-1 Christian Bretun Ahlsen (24)
0-2 ?? (34)
0-3 Christian Bretun Ahlsen (36)
0-4 ?? (52)
0-5 ?? (71)
0-6 ?? (80)
0-7 ?? (83)
Att: 27 (h/c)
Admission: Free

Next game: 07.08.2023: Torp v Trosvik
Previous game: 20.07.2023: Zimbru Chisinau v La Fiorita
Previous norwegian game: 26.06.2023: Moss 2 v Tistedalen

More pics

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg