Ise v Begby 2 21.06.2023

 

Onsdag 21.06.2023: Ise v Begby 2

Denne onsdagen hadde jeg sammen med Jon Erik igjen vurdert en tur over til Sverige for å se fotball, men da han måtte jobbe valgte jeg meg nokså raskt i stedet toppoppgjøret i 7. divisjon Østfold avdeling 3 mellom Ise og Begby 2. Jeg klarte også å ‘lure’ med meg Pål dit opp, slik at jeg fikk selskap, og han var når sant skal sies ikke spesielt vanskelig å overtale. Jeg ble etter hvert plukket opp som avtalt, og vi ankom Isebanen (eller Ise Gress om man vil) med et drøyt kvarter til avspark. Mitt reisefølge hadde også vært rutinert nok til å ta med stoler, så det var bare å slå seg ned og vente på kampstart.

Jeg nevnte at dette var et toppoppgjør, og det er morsomt å se at Ise hadde fått en så bra start på sesongen, der de sto med 7-0-1 og 21 poeng etter sine åtte første kamper. Med det la de beslag på andreplassen, for kveldens motstander Begby 2 toppet tabellen to poeng foran, men hadde også én kamp mer spilt, slik at Ise ville overta tabelltoppen med seier. De to hadde en ørliten liten luke ned til Hvaler på tredje. Det er jo ingen hemmelighet at jeg gjerne ser at førstelagene gjør det bra og går opp fremfor andre- og tredjelagene, så det var liten tvil om hvor mine sympatier lå denne onsdagskvelden.

Etter få minutters spill hadde da også Ise to gode sjanser i rask rekkefølge, men traff dessverre ikke mål. Etter drøyt halvspilt første omgang hadde Begby 2 et frispark, og ballen endte opp med å treffe tverrliggeren. Noen minutter senere hadde Ise ballen i nettet etter en corner, men det var allerede blåst. I det 30. minutt slo Begby 2 corner, ballen traff stolpen, og returen ble deretter satt i mål av Andreas Karlsen. Dermed 0-1, og det sto seg også frem til pause, da lagene kunne ta en pust i bakken etter en omgang som hadde bølget frem og tilbake.

Ise startet friskt etter hvilen, og i det 53. minutt fikk de uttelling da et innlegg mot bakre stolpe fant Torkil Andreassen som fikk stå helt alene og styre inn utligningen til 1-1. Kampen sto nå og vippet, men med et kvarter igjen var det Begby 2 som igjen tok ledelsen. Martin Aareskjold-Gulbrandsen var denne gang målscorer. Det var deretter noen sjanser begge veier, og ikke minst fikk Ise en kjempesjanse til å utligne i kampens nest siste ordinære minutt, men avslutningen gikk dessverre over mål, slik at det endte med 1-2 og borteseier. Dette var siste serierunde før ferien, og Begby 2 tok dermed ferie på tabelltoppen.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Revisit:
Ise v Begby 2 1-2 (0-1)
7. divisjon Østfold avd. 3
Ise Gress, 21 June 2023
0-1 Andreas Karlsen (29)
1-1 Torkil Andreassen (52)
1-2 Martin Aareskjold-Gulbrandsen (75)
Att: 29 (h/c)
Admission: Free

Next game: 22.06.2023: Töcksfors IF v IK Arvika Fotboll
Next norwegian game: 23.06.2023: Sparta v Ås
Previous game: 20.06.2023: Kråkerøy v Råde

More pics

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg