Hafslund v Kambo 08.08.2023

 

Tirsdag 08.08.2023: Hafslund v Kambo

Nå nærmet det seg avreise for min store august-tur til Storbritannia, som kun var et par dager unna, og fortsatt var det ferie fotball-tørke her hjemme. Denne tirsdagskvelden ble ‘redningen’ nok en gang en treningskamp; denne gang mellom Hafslund og Kambo. Igjen fikk jeg med meg Pål med på kamp, og vel fremme ved Hafslundbanen traff vi ikke helt uventet også på erke-sarping og breddeball-høvding Trond Sæterøy som også alltid er trivelig selskap. Jeg klarer imidlertid fortsatt ikke helt å besøke Hafslundbanen uten å ergre meg litt når jeg går forbi gressbanen som nå dessverre ligger der ubrukt, men slik er det.

Uværet Hans hadde foreløpig ikke gjort altfor mye ugagn – i hvert fall ikke i vårt område, så det var ingen grunn til at det ikke skulle kunne spilles kamp demme kvelden. Både Hafslund og Kambo spiller i Østfold-kretsens 6. divisjon, men i hver sin avdeling. Jeg hadde før sesongstart sett for meg at Hafslund i hvert fall skulle kunne hevde seg på øvre halvdel, om kanskje ikke helt i toppen med lag som Torp og Trøgstad/Båstad, men de kavet i stedet på nedre halvdel og hadde vel muligens skuffet litt hittil i sesongen. Tilsvarende var også Kambo på nedre halvdel av sin avdeling, der Navestad i ettertid dessverre har trukket laget.

Hafslund tok ledelsen 1-0 i det 12. minutt, og det var egentlig det eneste som skjedde av interesse foran de to målene. Etter dette var det rett og slett en temmelig svak og sjansefattig kamp vi ble vitne til. Pål klaget lattermildt over at jeg hadde dratt ham med på en så nitrist kamp, men bet tennene sammen. Ut fra den oppsummeringen forstår man sikkert at 1-0 sto seg både til pause, og gjennom hele andre omgang, slik at det også ble sluttresultatet. Dette ble min siste kamp i Norge før min store tur til Storbritannia, så det var bare å komme seg hjem å planlegge litt før jeg skulle forlate de her hjemme til å hanskes Hans uten meg.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Revisit:
Hafslund v Kambo 1-0 (1-0)
Friendly
Hafslundbanen (KG), 8 August 2023
1-0 ?? (12)
Att: 14 (h/c)
Admission: Free

Next game: 11.08.2023: Haverfordwest County v Pontypridd United
Next norwegian game: 07.09.2023: Sandaker v Holmen 2 (@ Muselunden KG)
Previous game: 07.08.2023: Torp v Trosvik

More pics

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg