Drøbak/Frogn v Oslojuvelene 15.10.2016

 

Lørdag 15.10.2016: Drøbak/Frogn v Oslojuvelene

Kun et par dager etter at jeg snaut to uker tidligere hadde sett min lokale klubb Drøbak/Frogn i aksjon på Seiersten Stadion, kom meldingen om at deres siste hjemmekamp for sesongen måtte spilles på Frogn kunstgress på Måna da en feil med undervarmeanlegget gjorde at man plutselig måtte grave opp banen med det nye fordømte kunstgresset for å få det fikset før vinteren kom. Det høres kanskje unødvendig klønete ut, men uansett bød det på en etter hvert sjelden mulighet til å se DFI i kamp på Frogn kunstgress, der de jo spilte sine hjemmekamper store deler av forrige sesong mens Seiersten Stadion ble bygget om. Dermed kom jeg til å tenke på den unge groundhopperen Stig-André Lippert som er mannen bak loggen På Bortebane, og tipset ham og dette. Han var åpenbart lysten på å benytte seg av denne muligheten, og det ble etter hvert klart at også undertegnede måtte ta seg en tur slik at vi kunne møtes for å slå av en prat.

Han hadde allerede ankommet da jeg kom traskende ned gangveien fra Frogn videregående skole til anlegget som altså ligger bak den nevnte skolen. Men før vi fikk stiftet bekjentskap måtte også jeg betale meg inn med 100 kroner. Om jeg skal si noe om det, så synes jeg faktisk 100 kroner er noe drøyt på dette nivået, og de som har lest mine blogginnlegg fra tidligere i sesongen vil vite at jeg ved andre kamper på dette nivået inne i Oslo har registrert at man der stort sett opererer med gratis inngang. Nå er det muligens et Oslo-fenomen, men den eneste arenaen jeg har betalt for inngang under 2. divisjon i år er hos Holmen, der de tok 50 kroner. Om jeg skal være helt ærlig, føler jeg vel at 50 kroner er mer riktig enn det dobbelte, som var det jeg også betalte ved mitt besøk på Frogn kunstgress forrige sesong. Nå et år senere er det altså det dobbelte, og det at kampen var ment å bli spilt på Seiersten Stadion synes jeg ikke har noen betydning. Kanskje hadde en mellomting vært mer riktig, men da vil man selvsagt ha en utfordring med veksel. Eller kanskje er det bare jeg som er helt på jordet…

Det DFI i hvert fall skal ha skryt for er at de faktisk har begynt å produsere et lite program som er inkludert i prisen. En enkel 4-siders affære som fremstår som et A4-ark brettet i to, men det er ikke så mye som skal til. Dette er da også noe folk legger merke til, og min groundhopper-kollega kommenterte da også på akkurat dette. I tillegg til at man får en tabell og en kort hilsen og vurdering fra trener Teitur Thordarsson var det også stappet en stensil med lagoppstillingene inni hvert program, og også det er et steg i riktig retning. Mon tro om ikke det er keeper-trener Scott Sedgewick som har tatt med seg en og annen idé fra England. Uansett, dagens kamp mellom DFI og Oslojuvelene var viktig i den forstand at DFI med seier ville sikre seg femteplassen som gir fornyet kontrakt i den ‘nye’ 3. divisjon (eller Regionserien) neste år. Oslojuvelene, som vel er et lag for innflyttere fra Grenlandsområdet, hadde på sin side ikke noe spesielt å spille for.

Frogn kunstgress er som tidligere nevnt meget spartansk, og det er intet av tribunefasiliteter rundt kunstgressbanen som ligger med skog på alle kanter. Om det i det hele tatt finnes noe av karakter, så er det at den ene langsiden virker sprengt ut av fjellet slik at man kan stå oppe på en slags fjellhylle oppe i skrenten der og se kampen med god oversikt. Bak det nærmeste målet er det kioskutsalg. I løpet av kampen ble jeg stående og samtale med Stig-André, og var således ikke like oppmerksom som vanlig, men vi fikk da med oss det viktigste, og så at det var en og annen mulighet i begge ender, men at det ikke var ufortjent da DFI tok ledelsen ved M’bandy Camara i kampens 18. minutt. 1-0 sto seg også til pause.

Min nabo og kompis Nichlas Furu hadde åpenbart kommet seg etter bruddet i hånda, og var i startoppstillingen. Halvveis ut i andre omgang kriget han inn 2-0, og står med et imponerende målsnitt denne sesongen. Da M’bandy Camara fem minutter senere scoret sitt andre for dagen, fastsatt han samtidig sluttresultatet til 3-0, og ingen av de 101 tilskuerne kan nok nekte på at det var fortjent. Drøbak/Frogn er å finne i 3. divisjon også neste sesong, da det ser ut som om det vil hete Regionserien, og det ga da grunn til feiring for DFI-guttene. Selv ble jeg tilbudt skyss hjem av Stig-André, og vi benyttet anledningen til å svippe innom Seiersten Stadion slik at han fikk tatt en kikk her. Jeg tror vel han kom til den konklusjon at han venter med sitt besøk til byggearbeidet er ferdig og det ikke ser ut som en byggeplass. Avslutningsvis er det bare å ønske DFI lykke til neste år!

 

 

Revisit:
Drøbak/Frogn v Oslojuvelene 3-0 (1-0)
3. divisjon avd. 1
Frogn kunstgress, 15 October 2016
1-0 M’bandy Camara (18)
2-0 Nichlas Furu (68)
3-0 M’bandy Camara (73)
Att: 101
Admission: 100 kr
Programme: Included (4 page leaflet + team sheet)

Next game: 11.11.2016: Northern Ireland v Azerbaijan
Next Norwegian game: 25.03.2017: Drøbak/Frogn v Ås
Previous game: 03.10.2016: Drøbak/Frogn v Follo II

 

More pics

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg