Langhus v Rustad 06.04.2016

 

Onsdag 06.04.2016: Langhus v Rustad

 

Det var kun noen dager siden jeg hadde kommet hjem fra min utvidede påsketur til Storbritannia, men allerede verket jeg etter mer, selv om jeg på det tidspunktet vel mistenkte at sesongen i UK var over for min del. Samtidig var den norske sesongen i ferd med å starte også for de lavere divisjonene, og jeg har også denne sesongen lovet meg selv å se litt mer fotball også her hjemme. Derfor valgte jeg denne dagen å ta den ikke altfor lange turen til Langhus for å se serieåpning i 4. divisjon Oslo avdeling 3 mellom Langhus og Rustad.

 

Buss 510 fraktet meg helt til Vevelstad stasjon, der jeg hoppet av og spaserte de få minuttene opp til Langhus Idrettspark. Det er flere baner her, og fasiliteter for en rekke idretter, men jeg har en bror som jobber i Ski kommune, og som kunne fortelle meg at det faktisk er han som ofte har ansvar for å klippe gress etc der. Han kunne videre fortelle at hovedbanen nå har kunstgress, mens det ligger en annen kunstgressbane i bakkant av Langhushallen, samt en gressbane som nå ligger noe bortgjemt inni et skogholt. Jeg husker Langhus som nokså koselig fra min barndom, da jeg hadde en grandtante som bodde der, men jeg hadde blitt fortalt at det ikke nødvendigvis er tilfelle lenger.

 

De andre klubbene i avdelingen hadde begynt sesongen allerede kvelden før, mens Langhus og Rustad altså hadde sin premiere denne onsdagen. Kampen skulle spilles på en bane der alt som er av tilskuerfasiliteter er å finne på den ene langsiden, der man har benkerader i tre opp mot Langhushallen. Øverst her går en gangvei langs hallen, og det skulle etter hvert vise seg å være en håpløs oppgave å fastslå et tilskuertall da det stadig var store grupper av mennesker som gikk forbi eller stoppet opp for å kikke litt på sin vei til og fra trening inne i hallen – i tillegg til at flere satt seg til inne i kafeteriaen der man kan se ut gjennom vinduene.

 

Det var i perioder en nokså jevnspilt kamp, men jeg sto den første halvtimen med en følelse av at Rustad absolutt hadde et initiativ og virket skumlere når de kom fremover, og det var da heller ikke ufortjent da de tok ledelsen etter et drøyt kvarter. Målet kom etter et hjørnespark, og Rustad hadde flere sjanser til å øke, før Langhus kom mer inn i kampen og hadde en god periode det siste kvarteret før pause. Noen minutter før pause fikk de utligningen i form av et mål fra Petter Sundaker Nordberg, og helt på tampen av omgangen hadde hjemmelaget også en vanvittig 100%-sjanse som de på nesten utrolig vis klarte å skusle bort.

 

Dermed 1-1 til pause, og andre omgang ble klart tøffere og enda jevnere. Tidlig i omgangen ble Rustad redusert til ti mann da Øyvind Vintermyr fikk sitt andre gule kort. De klarte likevel å skape en del sjanser, og det var lite som vitnet om at det ikke lenger var 11 mot 11. Kampen sto og vippet, og de tikket mot et uavgjortresultat da jeg med få minutter igjen måtte begynne å tusle langsomt mot utgangen for å rekke bussen. Heldigvis rakk jeg å få med meg at Thomas Eliassen skjøt Rustad til seier et par minutter før full tid. 1-2, og Rustad kunne ta med seg alle tre poengene hjem til Oslo og Østensjø bydel, mens jeg satt meg på buss 510 tilbake til Drøbak.

Norwegian ground # 50:
Langhus v Rustad 1-2 (1-1)
4. divisjon Oslo avd. 3
Langhus Idrettspark, 6 April 2016
0-1 Delshad Moradi (17)
1-1 Petter Sundaker Nordberg (43)
1-2 Thomas Eliassen (87)
Inngang: Gratis
Tilskuere: 60 (h/c)

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg