Vålerenga v Raufoss 22.02.2023

 

Onsdag 22.02.2023: Vålerenga v Raufoss

Jeg hadde overnattet hos min mor i Drøbak, og skulle denne onsdagen inn til Oslo i forbindelse med Manowar-konserten i Oslo Spektrum. Da jeg så at det var satt opp en treningskamp mellom Vålerenga og Raufoss tidligere den dagen, vurderte jeg halvveis å dra litt tidligere inn for å få meg meg den. Jeg var i utgangspunktet veldig lite interessert i å betale en eneste krone til den klubben jeg nok misliker mest av alle (i hvert fall her til lands), men da jeg så at det var annonsert gratis inngang slik at jeg slapp å bidra til svinepelsenes klubbkasse, bestemte jeg meg etter hvert for å dra tidlig inn og se kampen først.

To busser senere befant jeg meg utenfor ‘grisebingen’ Vålerenga Stadion, der jeg kun hadde én kamp på samvittigheten fra tidligere. Det var til og med åpningskampen tilbake i september 2017, da jeg bet i det sure eplet og fikk huket av banen på første forsøk. Det er til dags dato den eneste gangen jeg har vært på en kamp og holdt med Sarpsborg 08, og håpet at de skulle ødelegge ‘festen’; noe de heldigvis også gjorde. Om det ikke var like stort festivitas denne gang, var det vel likevel lov å håpe på borteseier også denne gang..?

Til tross for divisjonsforskjellen, skuffet totningene ikke…i hvert fall ikke innledningsvis. De fikk et tidlig straffespark, og jeg koste meg på det som for anledningen var anleggets eneste åpne tribune når Loris Mettler sendte de gule og svarte i føringen 0-1. Deretter hadde de også et skudd i stolpen drøyt ti minutter senere. Dessverre skulle det ikke holde, for det var til slutt den lokale bermen blant de anslagsvis 3-400 fremmøtte som til slutt kunne juble. Jeg nøyer meg med å berette at de snudd kampen med to mål i første omgang, slik at det sto 2-1 da lagene tok pause.

Etter en kort men artig skiskytings-prat med NRKs skiskytings-kommentator, så jeg også andre omgang sammen med banehopperen Ray Tørnkvist. Det var nokså tråkige greier, og dessverre klarte aldri Raufoss å gjøre noe mer enn de allerede hadde gjort. 2-1 sto seg tiden ut, og dermed ble det seier til de vemmelige utskuddene fra Oslo øst, som også etter kampen viste sin sedvanlige mangel på både folkeskikk og gjestfrihet. Det var bare å rette oppmerksomheten mot kveldens konsert.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Revisit:
Vålerenga v Raufoss 2-1 (2-1)
Friendly
Vålerenga Stadion, 22 February 2023
0-1 Loris Mettler (pen, 3)
1-1 Seedy Jatta (20)
2-1 Mohamed Ofkir (33)
Att: Ca. 300-400 (est)
Admission: Free

Next game: 23.02.2023: Rolvsøy v Gresvik
Previous game: 20.02.2023: Skjeberg Sport v Veum

More pics

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg