Rolvsøy v Gresvik 23.02.2023

 

Torsdag 23.02.2023: Rolvsøy v Gresvik

Etter onsdagens eskapader i Oslo, med Manowar-konsert i Oslo Spektrum, hadde jeg igjen overnattet hos min mor i Drøbak. Der hadde jeg også en legetime denne torsdagen, men etter at den var unnagjort, satt jeg kursen hjemover litt utpå formiddagen. Jeg hadde dog ikke til hensikt å bli sittende hjemme denne kvelden dersom jeg fant meg en fotballkamp, og det ble jo varslet at Rolvsøy fra 6. divisjon skulle spille treningskamp mot 5. divisjons-laget Gresvik på Evjeplassen, så jeg tok etter hvert båten over til Lisleby og tuslet dit bort.

Der var det litt aktivitet ute på matta, men bekymringsverdig nok virket det som om samtalene dreide seg om hvorvidt banen var god nok til at det faktisk kunne spilles kamp på det glatte og vanskelige underlaget. Noen foreslo til og med å ringe for å høre om Merkur var ledig slik at de eventuelt kunne flytte kampen dit på kort varsel, men heldigvis ble det kamp på Evjeplassen denne kvelden, og snart fikk jeg også selskap av både Trond Sæterøy, som hadde forvillet seg over til riktig side av kommunegrensen, og den lokale Filip Kristiansen.

Gresvik scoret allerede etter 40 sekunder, og doblet ledelsen sju minutter senere. Rolvsøys storscorer Andreas Sørensen svarte raskt med å redusere til 1-2 etter 10 minutter, og man begynte å ane en målrik kamp. Sørensen tegnet seg igjen på scoringslisten da han i det 25. minutt headet inn utligningen til 2-2 fra kort hold, og det sto seg til pause. Gresvik tok igjen ledelsen tidlig i andre omgang (sekunder etter at Rolvsøy hadde vært alene gjennom og misbrukt en stor sjanse), og styrte etter pause. Det virket avgjort da de satt inn 2-4 i det 59. minutt, og Gresvik var mot slutten nærmere flere mål enn Rolvsøy var redusering. Gresvik vant tross alt fortjent en kamp som ble preget av vanskelig underlag og et utall feilpasninger.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Revisit:
Rolvsøy v Gresvik 2-4 (2-2)
Friendly
Evjeplassen, 23 February 2023
0-1 (1)
0-2 (8)
1-2 Andreas Sørensen (10)
2-2 Andreas Sørensen (25)
2-3 (48)
2-4 (59)
Att: 20 (h/c)
Admission: Free

Next game: 24.02.2023: Sparta v Råde
Previous game: 22.02.2023: Vålerenga v Raufoss

More pics

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg