Tune v Kambo 24.10.2023

 

Tirsdag 24.10.2023: Tune v Kambo

Hvor skulle turen gå denne tirsdagskvelden? Det var spørsmålet, og det sto til slutt mellom to kamper. Jeg begynte å bli en stund siden min forrige kamp på Skogstrandbanen, og dit skulle tydeligvis også Trond, men Skogstrands motstander var et andrelag i form av Ås 2, og til slutt ble det utslagsgivende for at jeg valgte å spare Skogstrand-besøket til deres neste hjemmekamp (mot et førstelag) og heller dra til Tunebanen, selv om det ikke var mer enn en uke siden min forrige visitt der. Der var det i det minste to førstelag involvert da Tune nå skulle være vertskap for Kambo, så jeg busset dit opp og ankom med rundt tjue minutter til avspark.

Tune hadde faktisk vært min personlige forhåndsfavoritt i 6. divisjon avdeling 2, og det hadde da også sett bra ut etter at de startet sesongen med full pott på de åtte første kampene, men deretter hadde det gått langt tyngre, og de hadde lå nå på en fjerdeplass. I toppen så det dessverre ut som om Askim Fotball 2 klarte å holde unna for Driv, som nok måtte håpe på å holde HSV bak seg i kampen om andreplassen som jo gir kvalifisering. Tune hadde fortsatt en ørliten sjanse til å ta den, men det var kun ytterst syltynn teori, så de får nok heller prøve igjen neste år. De var imidlertid mine favoritter i kveldens kamp mot et Kambo som kun hadde Skogstrand og et poengløst Vansjø/Svinndal bak seg på tabellen.

Like før avspark fikk jeg selskap av min banehopper-kompis Stig-André Lippert som også hadde unnet seg en tur ut, og idet dommer Pål Pettersen blåste i gang kampen, sto vi rett og slett og snakket oss bort og så på noe som skjedde på den nedre (nye) av de to banene, så det gikk oss faktisk hus forbi at at Halvor Stormoen Raddum sørget for 1-0 etter bare noen sekunder. Merkelig nok var det heller ingen jubel, men jeg registrerte at det ble tatt avspark igjen, og hørte at dommeren i forbindelse med dette spurte om man var klare med flagget på den ene linja, så vi trodde først at de tok avsparket på nytt. Litt komisk i ettertid, og det gikk faktisk lang tid før vi fikk med oss at det var blitt scoret mål. Det var Tune som gjorde meg oppmerksom på dette, så det er bra at noen fulgte litt bedre med og passer på meg.

Det var Tune som styrte, men tiden gikk uten at de fikk ytterligere uttelling for sin dominans. I det 38. minutt tenkte vi at Tune endelig fikk hull på byllen, men det var jo følgelig en dobling av ledelsen til 2-0 da Mohamed Dahir Barahow fant nettmaskene. Fem minutter før pause hadde de en ny kjempesjanse, men alene foran mål gikk avslutningen rett på keeper. 2-0 halvveis (selv om vi fortsatt ikke hadde fått med oss akkurat det), og ti minutter ut i andre omgang hadde Tune et skudd i tverrliggeren. Kambo yppet seg drøyt tjue minutter senere med et godt skudd som Tune-keeperen reddet. Med fem minutter igjen fikk Tune en enorm sjanse da de kom to mot én, men den ble skuslet bort på ganske utrolig vis. Det skulle likevel komme et til, og det var Arya Yosefi som på overtid fastsatt sluttresultatet til 3-0 med et skudd i lengste. Vi forlot åstedet og unnet oss et måltid på Foyns før Lippert svippet meg til bussholdeplassen på Årumkrysset. Så er det bare å love å følge bedre med neste gang…

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Revisit:
Tune v Kambo 3-0 (2-0)
6. divisjon Østfold avd. 2
Tunebanen (øvre / gamle), 24 October 2023
1-0 Halvor Stormoen Raddum (1)
2-0 Mohamed Dahir Barahow (38)
3-0 Arya Yosefi (90+1)
Att: 16 (h/c)
Admission: Free

Next game: 25.10.2023: Torp 2 / Borgar v Eika Krapfoss
Previous game: 23.10.2023: Selbak v Drøbak/Frogn 2

More pics

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg