Tune v Fredrikshald 02.06.2022

 

Torsdag 02.06.2022: Tune v Fredrikshald

Det var tidlig klart at dersom jeg skulle på kamp i nærområdet denne dagen, ville det bli kampen mellom Tune og Fredrikshald, og slik ble det da også til slutt. Jeg busset inn til Fredrikstad, og derfra videre opp til Grålum, hvor jeg gikk av utenfor Tunebanen med et lite kvarter til avspark på den øvre banen nærmest veien. På vei inn på banen traff jeg på Åge Johansen, som fortalte at også Trond Sæterøy hadde møtt opp og befant seg lenger borte langs den ene langsiden ned mot nedre bane, og jeg fant ham snart blant de fremmøtte idet spillerne gjorde seg klar til å sparke i gang kampen.

6. divisjon Østfold avdeling 2 ble toppet av nyopprykkede Kråkerøy 3, som virker å gå mot en sterk sesong også på dette nivået, og etter sju runder hadde de tre poengs luke ned til toer Berg. Deretter fulgte duoen Sarpsborg FK 2 og Lisleby 2 seks poeng bak teten, og Torp sju poeng bak. Kveldens kamp var en hengekamp, og et Tune som lå på 6. plass ville med seier komme seg à poeng med reservelagene til SFK og Lisleby. Fredrikshald på sin side lå nest sist med ett fattig poeng, og hadde kun Tistedalen 2 bak seg, mens det var fem poeng opp til Navestad over streken. Det var derfor to lag som begge hadde bruk for poeng av forskjellige grunner.

Tune hadde mye ball og skapte flere muligheter, men overraskende nok var det gjestene fra Halden som skapte de største i første omgang. Tune kom imidlertid sterkt det siste kvarteret før pause, og i det 32. minutt tok de ledelsen da Arya Yosefi på volley dunket ballen utagbart opp i nettaket på. Deretter fulgte flere fete Tune-sjanser, og seks minutter senere sto det 2-0 etter at Sander Heiberg Skaar styrte inn 2-0 bak en utspilt keeper. Da Sindre Nicolaisen Berntsen på overtid økte til 3-0 ved å heade inn en corner, kunne Tune gå i garderoben med en betryggende ledelse, og det hele virket egentlig avgjort.

Etter hvilen tok vertene denne gang mer kontroll allerede fra start, men vi måtte likevel vente til det 78. minutt før det igjen ble nettsus. Mohamed Dahir Barahow fastsatt sluttresultatet til 4-0, og det var alt annet enn ufortjent at poengene ble igjen på Grålum, selv om Fredrikshald også hadde sine muligheter. En viktig seier om Tune skulle kunne henge med i kampen om opprykk. Trond var ridderlig og tilbød meg skyss hjem, og selv om jeg påpekte at jeg fint ville komme meg hjem ved hjelp av buss, nektet han og høre på slikt, og insisterte på å kjøre meg hjem.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Revisit:
Tune v Fredrikshald 4-0 (3-0)
6. divisjon Østfold avd. 2
Tunebanen (øvre bane), 2 June 2022
1-0 Arya Yosefi (32)
2-0 Sander Heiberg Skaar (38)
3-0 Sindre Nicolaysen Berntsen (45+1)
4-0 Mohamed Dahir Barahow (78)
Att: 32 (h/c)
Admission: Free

Next game: 03.06.2022: Lisleby v Sarpsborg FK
Previous game: 01.06.2022: Trosvik 2 v Borgar

More pics

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg