Trosvik 2 v Borgar 01.06.2022

 

Onsdag 01.06.2022: Trosvik 2 v Borgar

På kampen hos Ullerøy kvelden før hadde Åge Johansen, som nå er involvert i Trosvik, tipset om at onsdagskampen mellom Trosvik 2 og Borgar ville spilles på Trosvikbanen, til tross for at den ikke har blitt ansett som klar for bruk riktig ennå. Til tross for at man for ikke så altfor lenge siden dessverre fjernet naturgresset på Trosvikbanen og erstattet det med usjarmerende kunstgress, har det nye underlaget ikke falt i smak. Faktisk har man vært så misfornøyd med det at man ikke har villet spille der, og Trosvik har i år brukt Merkur som fast hjemmebane mens man har ventet på at dekket skulle byttes igjen i løpet av sommeren.

Jeg kom meg dessverre faktisk aldri på kamp på Trosvikbanen mens det var gress der, og på en dag som uansett var dominert av andre- og tredjelag på kampmenyen i Østfold-fotballen, var dette en grei mulighet til å i hvert fall få avlagt et besøk, selv om jeg opprinnelig hadde tenkt å droppe fotballen denne kvelden. Åge hadde imidlertid fortalt om at banen fremsto som helt fryktelig og til og med full av skarpe småsten, og at lagene hadde fått klar beskjed om at de spilte kamp der på eget ansvar. Han mente at dette kunne bli en blodig affære, og dette gjorde at jeg ble såpass nysgjerrig at jeg bestemte meg for å ta turen.

Etter å ha kommet meg av bussen og spasert til Trosvikbanen, registrerte jeg at noen må ha gjort en jobb med å rydde banen for alle småstenene det hadde vært snakk om, for jeg la selv ikke merke til noe spesielt der ute på kunstgresset. Lagene var allerede i gang med oppvarmingen, og Torps trener Terje Jonassen ledet bortelaget, for selv om jeg kalte de Borgar, var det strengt tatt et Borgar / Torp 2 som nå skulle opp mot Trosvik 2. Jonassen fortalte meg litt om dette, og beskrev hvordan han hadde vært på vei til å trekke Torps andrelag da Borgars Roger Thorvaldsen ringte og ba om hjelp til å stille lag slik at de endte opp med å stille som et kombinert lag. Jeg ble videre fortalt at det i stor grad var Borgar-spillere, ispedd noen torpinger.

I toppen av 7. divisjon Østfold avdeling 1, var det Hvaler og Selbak 2 som begge var uten poengtap og utkjempet en duell. For Trosvik 2 og Borgar / Torp 2 sin del var de tabellnaboer et godt stykke lenger bak på tabellen. Som jeg var inne på, ville jeg vel som tilskuer egentlig ikke lagt merke til at banedekket var spesielt ‘farlig’, og voldsomme farligheter foran målene var det også så som så med inntil Bartek Haczkowski sendte hjemmelaget i føringen i omgangens siste minutt. Dermed sto det 1-0 til pause.

Nokså tidlig i andre omgang holdt Trosvik 2 på å doble ledelsen, men Borgar reddet på streken. Gjestene hadde deretter flere gode muligheter, men det var likevel vertene som økte til 2-0 da Christian Lie Greaker vippet ballen over den evigunge Roger Thorvaldsen i Borgar-målet. Torps storscorer Kenth Børresen hadde ivret etter å komme innpå, og det gjorde han da etter hvert også i Borgar-drakta. Det var ikke helt overraskende han som i det 84. minutt reduserte til 2-1, og på overtid var han også mannen som ble felt da Borgar ble tildelt straffespark. Simon Olsen gjorde ingen feil, og sørget for at det endte uavgjort 2-2, og med det kunne jeg gå tilbake mot bussholdeplassen for å komme meg hjemover.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Norwegian ground # 204:
Trosvik 2 v Borgar 2-2 (1-0)
7. divisjon Østfold avd. 1
Trosvikbanen, 1 June 2022
1-0 Bartek Haczkowski (45)
2-0 Christian Lie Greaker (77)
2-1 Kenth Børresen (84)
2-2 Simon Olsen (pen, 90+2)
Att: 36 (h/c)
Admission: Free

Next game: 02.06.2022: Tune v Fredrikshald
Previous game: 31.05.2022: Ullerøy v Hvaler

More pics

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg