Trosvik v Torp 28.02.2024

 

Onsdag 28.02.2024: Trosvik v Torp

Denne onsdagskvelden hadde jeg satt av til å se treningskampen mellom Trosvik og Torp på Trosvikbanen. I ettertid skule det vise seg å bli en forestilling som jeg er tvilende til om de to respektive trenere fikk noe spesielt fornuftig ut av i forkant av sesongstarten. Jeg hadde busset til Trosvik, der jeg gikk av på Knipleveien og tuslet opp til trosvikbanen. Ved min ankomst et kvarters tid før avspark så jeg straks at det var et sterkt redusert Torp-mannskap som hadde tatt turen. Etter Torps opprykk fra 6. divisjon i fjor (og Trosviks opprykk året før) skal de to igjen møtes i seriespill i år, men denne gang i 5. divisjon, men da tror jeg nok det vil være et helt annet Torp-mannskap, for de manglet veldig mange faste, og kom vel så vidt jeg husker med blant annet kun én naturlig forsvarsspiller.

Trosvik fikk da også gjøre akkurat som de ville når det i første halvdel av førsteomgangen var nærmest fritt frem. Gang på gang kom de fremover, spilte ballen i bakrom over eller gjennom Torps forsvarsrekke, og scoret. Det var bare å registrere scoringer i kampens fjerde, femte, sjuende, niende og tolvte minutt, og da hadde selv Lasse Trulsen fått nok og gikk i stedet hjem for å se Leeds United på TV. Innen jeg hadde kommet meg over til Torp-benken på den ene langsiden, sto det 7-0, og det var kun spilt i atten og et halvt minutt. Det hadde utviklet seg til en fullstendig parodi, og selv torpingene på benken måtte hoderystende le av det hele. Selv tenkte jeg tilbake til en oktoberdag i 2018, da jeg hadde sett Torp slå nettopp Trosvik hele 17-0, og begynte å frykte en reversering (eller verre) av dette, men så stoppet målene å renne inn. Da det på slutten av omgangen endelig ble nettkjenning igjen, var det Torp som reduserte. Andreas Sandvik kom alene og satt inn 7-1, men Trosvik svarte umiddelbart med nok en scoring, og gikk til pause med ledelse 8-1.

Målkalaset fortsatt ikke i andre omgang, men det ble ikke lettere for Torp da Steinar Timenes fikk sitt andre gule. I det 78. minutt rundet Trosvik keeper og økte til 9-1, og sju minutter senere var det tosifret. I det 88. minutt satt hjemmelaget den siste spikeren i kista med et skudd som endret retning og endte opp i mål. Innen den tid hadde også Kenth Børresen fått sitt andre gule, men fikk merkelig nok lov til å fortsette (da hadde det vel kanskje vært greit å ikke dra opp kortet i det hele tatt??). Det endte uansett med storseier 11-1 til Trosvik, men jeg er som sagt usikker på om noen fikk noe spesielt ut av dette annet enn at de involverte fikk rørt litt på seg. Torp-trener Terje tilbød skyss hjem, og det takket jeg ja til. Jeg forventer et annet nivå på Torp når alvoret starter, og håper de kan klare seg, men det kan fort bli en kamp for å overleve i divisjonen. Det var imidlertid vanskelig å bli særlig klok på Trosvik ut fra akkurat denne kampen, men jeg ser for meg at de vil kunne være høyere oppe enn fjorårets niendeplass.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Revisit:
Trosvik v Torp 11-1 (8-1)
Friendly
Trosvikbanen, 28 February 2024
1-0 (4)
2-0 (5)
3-0 (7)
4-0 (9)
5-0 (12)
6-0 (15)
7-0 (19)
7-1 Andreas Brynjeng Sandvik (44)
8-1 (45+1)
9-1 (78)
10-1 (85)
11-1 (88)
Att: 8 (h/c)
Admission: Free

Next game: 01.03.2024: Kråkerøy v Lisleby (@ Østfoldhallen)
Previous game: 26.02.2024: Sparta v Lisleby

More pics

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg