Torp v Trosvik 20.10.2021

 

Onsdag 20.10.2021: Torp v Trosvik

Etter å ha sett FFK slå Strømmen uten å imponere, hadde jeg faktisk ytterligere en kamp på programmet denne kvelden. På Torp skulle Torp IF ta imot Trosvik til toppkamp i 6. divisjon Østfold avdeling 2 og det man med rette kalte en opprykksfinale. Trosvik ville rykke opp med seier, og i og med Torp sin suverene målforskjell ville også de være 99,9% sikre på opprykk om det var de som skulle vinne. Nå var jeg hele tiden klar over at jeg ikke ville få med meg hele kampen, i og med at den hadde avspark to timer etter avspark i FFKs kamp, men litt verre skulle det bli da Torps kamp noen dager i forkant ble flyttet og fikk avspark en halv time tidligere. Jeg hadde håpet å kun gå glipp av et kvarters tid, men nå ville jeg nok i beste fall ankomme tidsnok til å se starten på andre omgang.

Min kompis Jon Erik hadde bestemt seg for å være med, men på bussen ombestemte han seg da han var sliten etter en allerede lang dag, og gikk deretter av hjemme hos seg selv mens jeg ble med noen minutter videre til Torp. Det er for øvrig verdt å nevne at kveldens kamp på Torp var identisk med en kamp jeg hadde sett snaut tre år tidligere. En oktoberkveld i 2018 hadde nemlig Torp høvlet over Trosvik med hele 17-0 i sesongavslutningen og sendt gjestene ned i 6. divisjon (før de et år senere hadde fulgt etter), og det står fortsatt som min mestscorende kamp noensinne, samtidig som det ifølge torpingene sannsynligvis også er deres klubbrekord for største seier.

Jeg forventet alt annet enn et lignende resultat denne kvelden, for Trosvik har åpenbart fått skikk på sakene siden den gang. Jeg hadde mens jeg satt på bussen registrert at det visstnok sto 0-1 til pause, slik at torpingene hadde en omgang å gjøre i andre omgang. Jeg hadde ikke før gått av bussen før jeg hørte dommerens fløyte, og håpet at han med det signaliserte starten på andre omgang. Det ble da også tydeligvis tatt avspark der inne på Torps hjemmebane, men etter å ha tatt meg innenfor porten, gikk det ikke mange sekunder før jeg forsto at det hadde vært avspark etter at Trosvik hadde doblet sin ledelse til 0-2.

Hans-Ludvig Lutnæs hadde gitt Trosvik ledelsen i det 25. minutt, mens Herman Saxhaug Lindstrøm nå nettopp hadde doblet ledelsen i det 53. minutt. Det så ikke spesielt lystig ut for Torp, med det fikk fornyet håp da Joacim Olsen reduserte til 1-2 i det 64. minutt, og presset deretter på for utligning. Det var imidlertid Trosvik som seks minutter senere slo til igjen, og Lutnæs sørget for 1-3 med sitt andre for kvelden. Torp hadde en kjempesjanse kort etter, men måtte vente til det 79. minutt før Joachim Hansen reduserte til 2-3. Nærmere kom de dog ikke, og Zoran er neppe favorittdommeren til Torps målsnik Kenth Børresen. Også trener Terje Jonassen fikk føle dommerens vrede da han ble forvist fra benken. Kort fortalt endte det 2-3, og Trosvik kunne feire opprykk. For Torp sin del sto de nå i fare for også å miste kvalikplassen til Berg (noe de også gjorde). Jeg fikk skyss av Zoran etter kamp, og kom meg således hjem etter dagens dobbel-økt.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Revisit:
Torp v Trosvik 2-3 (0-1)
6. divisjon Østfold avd. 2
Torp Idrætsplass, 20 October 2021
0-1 Hans-Ludvig Lutnæs (25)
0-2 Herman Saxhaug Lindstrøm (53)
1-2 Joacim Olsen (64)
1-3 Hans-Ludvig Lutnæs (70)
2-3 Joachim Hansen (79)
Att: 101 (h/c)
Admission: Free

Next game: 22.10.2021: Borgen v Råde
Previous game: 20.10.2021: Fredrikstad v Strømmen

More pics

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg