Torp v Lisleby 2 24.05.2022

 

Tirsdag 24.05.2022: Torp v Lisleby 2

Ingen grunn til å hvile på laurbærene, så det var bare å komme seg på kamp også denne dagen. Jeg hadde kikket litt på kampen HSV v Ørje, siden jeg fortsatt har til gode å se kamp på Soon Arena, men det viste seg at returen var altfor kronglete med kollektivtilbudet, så jeg endte til slutt opp med å i stedet velge meg noe langt mer lokalt. Turen gikk til en bane jeg har gjestet et utall ganger, og hvor jeg selv har briljert i mine yngre år; nemlig Torp Idrettsplass, der Torp skulle være vertskap for Lisleby 2. Turen opp til Torp gikk med buss, der jeg ankom i god tid før avspark og kunne se spillerne i gang med oppvarmingen.

De to lagene skulle kjempe om poeng i 6. divisjon Østfold avdeling 2, og tabellen ble etter fem runder toppet av Kråkerøy 3, som i fjor suste gjennom 7. divisjon og nå hadde full pott. Tre poeng bak fulgte Berg og Sarpsborg FK 2, med Lisleby 2 fire poeng bak på fjerde og trioen Torp, Skogstrand og Tune ett poeng bak der igjen. Torp var jo i fjor lenge med i kampen om avdelingstittelen, men endte opp med å også miste kvalik-plassen med et lite poeng, og burde nok nå helst ha en trepoenger om de hadde ambisjoner om å henge med helt i toppen. Det samme gjaldt vel til en viss grad også Lisleby 2.

Torpingene fikk en drømmestart da Joakim Olsen headet inn 1-0 allerede i kampens andre minutt, og drøyt ti minutter senere doblet Andreas Jonassen ledelsen til 2-0 med et frispark fra rundt 16-meterstreken. Det virket som om Torp hadde full kontroll, og i det 34. minutt fikk de også tildelt et straffespark. Andreas Jonassen gjorde ingen feil da han noterte seg for sitt andre og med det økte til 3-0. Et par minutter før pause var imidlertid Lisleby 2 nær en redusering da Taofik Muhriz hadde et skudd i innsiden av stolpen, men det sto fortsatt 3-0 halvveis.

Ved mitt foregående besøk hos Torp hadde tatt imot Begby til treningskamp, og da oppsto det en spesiell situasjon der Begby tilsynelatende hadde et skudd i stolpen og deretter brukte mye av den resterende tiden til å hardnakket hevde overfor dommer Zoran at ballen faktisk hadde truffet hjulet på målets innside. Man skulle tro at det ikke er noe man ser altfor ofte, men nå skjedde det forsyne meg igjen, i min andre kamp på rad på Torp. Det var i det 53. minutt at det smalt i metallet, og Lisleby mente at ballen var inne. Jeg sto selv i motsatt ende av banen på det tidspunktet, og hadde ingen mulighet til å konkludere, men likevel syntes jeg det så mistenkelig ut som om det kunne ha vært det. Uansett ingen mål, og til store protester fra gjestene sto det fortsatt 3-0.

I stedet kunne Torp økt ytterligere da Joakim Olsen noen minutter senere headet utenfor, men i det 65. minutt fikk også han sin andre scoring for dagen da han bredsiden inn 4-0 etter pasning fra Andreas Jonassen. Tre minutter senere fikk også Lisleby 2 sitt trøstemål, da Torp-keeperen måtte gi en retur som ble satt i mål. Hjemmeseieren var dog aldri alvorlig truet, og det endte 4-1 på Torp, der jeg i løpet av kampen også hadde fått høre historien om karen som hadde prestert å kjøre ned gjerdet på den ene langsiden, uten at det i seg selv hadde noen verdens ting med kampen å gjøre. Det var nå bare å komme seg med bussen hjemover.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Revisit:
Torp v Lisleby 2 4-1 (3-0)
6. divisjon Østfold avd. 2
Torp Idrettsplass, 24 May 2022
1-0 Joakim Olsen (2)
2-0 Andreas Jonassen (13)
3-0 Andreas Jonassen (pen, 34)
4-0 Joakim Olsen (66)
4-1 Capital Kflimaryam Oukbay (65)
Att: 46 (h/c)
Admission: Free

Next game: 25.05.2022: Greåker v Østsiden
Previous game: 23.05.2022: Kvik Halden 2 v Greåker

More pics

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg