Torp v Hafslund 05.09.2023

 

Tirsdag 05.09.2023: Torp v Hafslund

Denne tirsdagen var det duket for en lokal dobbel, og etter å ha sett Rolvsøy sikret seg ett poeng med en utligning på overtid mot Selbak 2 på Selbak Stadion, kastet vi oss i bilen for å dra opp til Torp. Denne kvelden skulle det komme sarpinger på besøk til Sportsplassen, for der skulle opprykksjagende Torp ta imot Hafslund til kamp om poeng i 6. divisjon Østfold avdeling 1, og Emil svippet Pål og meg opp dit før han måtte videre til Halden etter å ha sluppet oss av. Der ankom vi i grevens tid, for dommeren blåste i gang kampen idet vi gikk inn porten.

Hafslund hadde tilsynelatende glemt sine bortedrakter, siden de måtte spille med overtrekksvester over. Dette var samme divisjon og avdeling som det vi nettopp hadde sett kamp mellom Selbak 2 og Rolvsøy i, og den ble toppet av nettopp Torp, som hadde ni poengs luke ned til toer Trøgstad/Båstad. Hafslund lå på sin side fjerde sist, og det er for meg noe overraskende av et lag jeg hadde sett for meg i hvert fall oppe på øvre halvdel av tabellen. Men hva vet vel jeg..? At Torp hadde vært min personlige forhåndsfavoritt til avdelingstittelen med tøffest konkurranse fra Trøgstad/Båstad så i det minste ut til å slå ganske godt til.

Jeg vil denne gang gjøre kort prosess når kampen oppsummeres, for Torp stanget og stanget i første omgang, og Hafslund holdt godt stand og var ikke helt ufarlige der heller. Det slo meg rett og slett som merkelig at gjestene lå der de lå dømt ut fra denne kampen, og det sto 0-0 til pause, men i det 57. minutt fikk omsider Torp hull på byllen da kaptein Andreas Jonassen dunket inn 1-0. Med et drøyt kvarter igjen doblet Joakim Olsen ledelsen for hjemmelaget ved å heade inn 2-0, og det ble også sluttresultatet for Torp, som tok et nytt skritt mot avdelingstittelen.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Revisit:
Torp v Hafslund 2-0 (0-0)
6. divisjon Østfold avd. 1
Sportsplassen, 5 September 2023
1-0 Andreas Jonassen (57)
2-0 Joakim Olsen (75)
Att: 56 (h/c)
Admission: Free

Next game: 06.09.2023: Ise v Hvaler (@ Sarpsborg treningsfelt)
Previous game: 05.09.2023: Selbak 2 v Rolvsøy

More pics

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg