Torp 2 / Borgar v Skjeberg Sport 26.04.2023

 

Onsdag 26.04.2023: Torp 2 / Borgar v Skjeberg Sport

Etter en fotballfri tirsdag var det på’n igjen med ny kamp denne onsdagen. Jeg hadde opprinnelig blinket meg ut denne datoen som en god mulighet til å få huket av Slitu Idrettspark, der Slitu etter planen skulle ta imot Badebyen Drøbak til årets første kamp på gressmatta der. Jeg hadde nå imidlertid allerede noen dager vært klar over at den kampen hadde blitt flyttet til august. Derfor hadde jeg i stedet valgt meg oppgjøret mellom Ise og Yven, men også den endte opp med å bli flyttet da gressbanen på Ise ikke var klar. Det betød en ny sjekk på terminlistene før jeg valgte meg en litt mer lokal kamp som skulle spilles som planlagt.

Skjønt, som planlagt er kanskje å ta i, for kampen mellom Torp 2 / Borgar og Skjeberg Sport var egentlig tenkt spilt på hjemmebanen til Borgar, men gressmatta på Gråvollen var visst heller ikke klar, så derfor hadde den blitt flyttet ned til kunstgresset på Torp. Det var således bare å komme seg opp til Sportsplassen på Torp, der jeg ankom et lite kvarter før avspark i denne kampen i 7. divisjon avdeling 1. Borgar (som jeg for enkelthets skyld velger å kalle de) hadde startet med hjemmetap for Skiptvet og fulgt opp med storseier borte mot Veum, mens Skjeberg Sport hadde vunnet sin hittil eneste kamp borte mot Berg 2.

Det var for øvrig hyggelig av Kenth Børresen å komme bort og gratulere meg med nylig overstått 50-årsdag før kamp, men han påstå han ikke hadde planer om å spille selv denne kvelden, og la til at han i hvert fall håpet han slapp å komme innpå. Det så heller ikke ut som om det var noe voldsomt behov for det da Robin Nyberg sendte det blåkledde hjemmelaget i ledelsen i det 28. minutt, og 1-0 sto seg også til pause til tross for sjanser og halvsjanser begge veier. Skjebringene hadde dermed en jobb å gjøre i de siste 45 minuttene om de ville ha med seg poeng hjem fra Torp denne kvelden.

I andre omgangs femte minutt utlignet de imidlertid til 1-1 med et frekt hælspark signert Sander Olseng Stordal, og kampen sto deretter og vippet litt. Kenth Børresen begynte etter hvert å bli utålmodig på benken, dro av seg jakka og ba Terje Jonassen om å bytte ham inn så han kunne avgjøre det. Terjes svar om at han måtte varme opp ble avfeid med at han allerede var varm, og det gikk faktisk ikke mange minuttene før han holdt på å sende vertene tilbake i ledelsen med et solid skudd som keeperen var både dyktig og ikke minst heldig nok til å stå i veien for. Da avgjørelsen falt i det 80. minutt, var det i stedet gjestene som tok ledelsen og dermed snudd kampen ved å krige inn 1-2 på et hjørnespark. Det sto seg, og dermed ble alle poengene med til Skjeberg, mens jeg gikk for å ta bussen hjem.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Revisit:
Torp 2 / Borgar v Skjeberg Sport 1-2 (1-0)
7. divisjon Østfold avd. 1
Sportsplassen Torp, 26 Spril 2023
1-0 Robin Nyberg (28)
1-1 Sander Olseng Stordal (50)
1-2 Martin Andresen (80)
Att: 9 (h/c)
Admission: Free

Next game: 27.04.2023: Larvik Turn v Halsen 2
Previous game: 24.04.2023: Mjøndalen v Fredrikstad

More pics

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg