Sarpsborg FK v Kråkerøy 30.06.2022


Torsdag 30.06.2022: Sarpsborg FK v Kråkerøy

Etter en fotballfri onsdag, var det på tide med en kamp igjen, og en temmelig mager Østfold-meny gjorde det nokså enkelt å velge seg oppgjøret mellom Sarpsborg FK og Kråkerøy på Kurland. Det betød en tur opp til ‘den andre byen’, men det skremte meg ikke fra å ta bussen opp til den byens bussterminal og der bytte til en lokalbuss som slapp meg av et steinkast fra kunstgressbanen på Kurland. Med tanke på at kalenderen viste 30. juni, ville kampen jeg der skulle overvære også være min siste i den internasjonale 2021/22-sesongen, så jeg håpet å kunne runde den av på en god måte med en underholdende kamp.

Kurland er kanskje ikke Østfolds mest spennende arena å se fotball på, men det er uansett her seks ganger norgesmester Sarpsborg FK nå hører hjemme, og jeg hadde god tid til å sikre meg noe å leske strupen med fra kiosken før kampstart. 4. divisjon Etter tolv runder ble 4. divisjon Østfold toppet av Råde, som hadde sju poeng ned til Kvik Halden 2, åtte poeng ned til treer Drøbak/Frogn og firer SFK, og ni poeng ned til dagens bortelag fra Kråkerøy som lå på femte plass, foran Østsiden på målforskjell. SFK skulle altså opp mot tøff motstand, og jeg forventet meg egentlig en tett og jevn kamp.

SFK startet friskt de første minuttene, men det var Kråkerøy som sørget for nettsus. I det femte minutt sendte Hans Jørgen Bakkehaugen gjestene i føringen med en fornøyd far på laglederbenken. Minuttet etter hadde Kråkerøy en ny stor sjanse, og i det niende minutt doblet Fredrik Arni Bjørgulfsen ledelsen til 0-2. SFK yppet seg med et par ok sjanser og to skumle cornere på rad, men etter 25 minutter var det igjen Kråkerøy som sto for målene. Mathias Martinsen økte til 0-3, og like etter avsluttet Elias Huth i nettveggen. SFK fikk ballen i mål fem minutter før pause, da et frispark gikk gjennom hele feltet og i mål, men jubelen stilnet fort, for linjemannen hadde vinket for et eller annet. 0-3 halvveis.

Kråkerøy fikk andre omgangs første skikkelige sjanse, men avslutningen gikk over, og det var SFK som nå kjørte på. Snaut ti minutter etter hvilen fikk vertene uttelling da Clirim Sulimani styrte inn 1-3, og SFK presset nå på. Sulimani fikk heade på blank, mens Bergsaker hadde en kanon som Kråkerøy-keeper Sahlin parerte for deretter å redde også returen fra Sulimani. Kråkerøy holdt på å kontre inn ytterligere et mål, men skjøt over fra et par meters hold. 1-4 kom likevel i det 85. minutt da Bendik Vold Hovde rundet keeper og scoret. Nå raknet det litt for SFK, for minuttet senere sto det 1-5 etter at Markus Engebretsen vred ballen inn i bortre hjørnet til 1-5. På overtid reduserte SFK etter et flott angrep der en hælspark tilbake i feltet ble fulgt opp med scoring fra ‘Momo’, som fastsatt sluttresultatet til 2-5.

Ikke direkte ufortjent at det ble borteseier, men kampen var en del jevnere enn det resultatet vitner om. SFK-folket var lite tilfreds etter kampen, mens Kråkerøy naturlig nok var langt mer fornøyd etter en sterk borteseier. For min del satt dette en sluttstrek for 2021/22-sesongen, der jeg knuste min egen tidligere rekord ved å notere meg for 224 kamper (942 mål) på 155 forskjellige stadioner, hvorav 126 for meg nye stadioner jeg besøkte for første gang denne sesongen. Det skal kanskje godt gjøres å følge opp dette, men det er ingen grunn til å gi seg. Nå var det uansett på tide å komme seg tilbake mot folkeskikken.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Revisit:
Sarpsborg FK v Kråkerøy 2-5 (0-3)
4. divisjon Østfold
Kurland kunstgress, 30 June 2022
0-1 Hans Jørgen Bakkehaugen (5)
0-2 Fredrik Arni Bjørgulfsen (9)
0-3 Mathias Martinsen (26)
1-3 Clirim Sulimani (55)
1-4 Bendik Vold Hovde (85)
1-5 Markus Ulstrup Engebretsen (86)
2-5 Momodou Willy Hagren Sanneh (90+1)
Att: 71 (h/c)
Admission: 50 NOK

Next game: 01.07.2022: Lisleby v Sparta
Previous game: 28.06.2022: Navestad v Torp

More pics

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg