Navestad v Torp 28.06.2022

 

Tirsdag 28.06.2022: Navestad v Torp

Det var ingen grunn til å ikke få med seg en kamp også denne dagen, og siden jeg liker å se Torp, og de hadde bortekamp mot et førstelag, ble det tidlig klart at jeg ville bli å finne på Navestadbanen. Det er en bane jeg kun hadde besøkt én gang tidligere, og det var så sent som i fjor høst. Den gang fikk Navestad bakoversveis og 0-9 i sekken av Rygge, og på det tidspunktet fryktet jeg faktisk litt for Navestad sin del, men de har heldigvis klart å holde det gående og stiller lag også i år. Så gjensto det å se om de kunne klare seg noe bedre når Torp nå skulle komme på besøk. Det var bare å komme seg ut døra.

Heller ikke denne gang så det ut som om bussen som kjører i området rundt Navestadbanen hadde en avgang som passet, så igjen tok jeg Sarpsborg-bussen og ble med så langt som til holdeplassen Torpebaugen, der jeg hoppet av med omtrent et kvarters spasertur foran meg. Da jeg ankom Navestadbanen, var spillerne i ferd med å starte oppvarmingen, og under en kort ordveksling med en torping kom han med en kommentar som fikk meg til å stusse. Han lurte på om jeg hadde kommet for å se den siste gresskampen på Navestadbanen, og fulgte opp med å si at de så vidt han visste skulle legge kunstgress i løpet av sommeren.

Jeg håpet virkelig at det ikke stemte, og da han fortsatte ut på banen, hadde jeg tenkt å forhøre meg med noen av de mer lokale om dette, men kom aldri så langt da jeg i samme øyeblikk så Jon Erik ankomme og dermed glemte det helt bort til etter kampen. I toppen av 7. divisjon Østfold avdeling 2 tronet Berg og Kråkerøy 3, og førstnevte ledet på målforskjell kun fordi Kråkerøy 3 hadde fått to minuspoeng. Etter ti runder hadde de tre poeng ned til SFK 2 og fem poeng ned til Lisleby 2. Tune på femte hadde åtte poeng opp, og Torp på sjette ti poeng. I bunnen hadde Navestad sanket seks poeng, og hadde kun Tistedalen 2 bak seg på tabellen.

Torp gikk ut i hundre, og i kampens femte minutt sendte Robin Nyberg gjestene i ledelsen med et skudd som seilte over keeper og inn i mål. 0-1, og fem minutter senere var ledelsen doblet da Sander Danielsen kranglet inn 0-2. Deretter roet det seg litt en periode, men i det 27. minutt scoret Torp et klassemål signert Kenth «Kenthona» Børresen som med det som lignet på et hælspark økte til 0-3 mens vi befant oss oppe i skråningen bak det bortre målet. Fem minutter senere fikk Torp straffespark, og Joakim Olsen økte til 0-4. Det hele virket avgjort allerede etter en drøy halvtime, men ikke lenge etter var det Navestad sin tur til å få straffe, og Simen Jensen ekspederte den i mål og sørget for at det sto 1-4 halvveis.

Etter at Jon Erik hadde brukt pausen til å instruere en av innbytterne hvordan man skulle ta straffespark, fikk vi se en noe mindre hendelsesrik andre omgang. Det var nå mindre action foran målene, og kanskje var Torp tilfreds med tingenes tilstand? Helt på tampen kunne de uansett økt, men headingen til Emil Thorvaldsen fra en corner gikk like utenfor. Da en Navestad-spiller på overtid gikk ned med det som så ut som en achilles-skade, benytte like godt dommeren anledningen til å blåse av med 1-4 på sluttresultat. Om det fortsatt virket langt frem til Berg og Kråkerøy 3, kommer ikke sistnevnte til å kunne rykke opp, og dermed var det viktig for Torp med en seier om de skulle gjøre seg håp om å kunne ta andreplassen som vel også i år gir kvalik.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Revisit:
Navestad v Torp 1-4 (1-4)
6. divisjon Østfold avd. 2
Navestadbanen, 28 June 2022
0-1 Robin Nyberg (5)
0-2 Sander Danielsen (10)
0-3 Kenth Børresen (27)
0-4 Joakim Olsen (pen, 32)
1-4 Simen Jensen (pen, 34)
Att: 47 (h/c)
Admission: Free

Next game: 30.06.2022: Sarpsborg FK v Kråkerøy
Previous game: 27.06.2022: Slemmestad v Drammens BK 2

More pics

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg