Rygge v Torp 13.06.2024

 

Torsdag 13.06.2024: Rygge v Torp

Denne torsdagen hadde jeg bestemt meg for å dra til Rygge for å se Torp spille bortekamp der, og siden jeg tross alt hadde punget ut for månedskort som gyldig på busser i hele Østfold, valgte jeg bussen fremfor toget. Etter å ha busset inn til Fredrikstad sentrum, lot imidlertid buss nummer 630 mot Moss vente på seg, og det er jo når sant skal sies slett ikke uvanlig. Jeg kan vel knapt huske at den har vært i rute de gangene jeg har benyttet den, og da den omsider ankom et kvarters tid forsinket, vil jeg ut fra mine tidligere erfaringer si at det var omtrent som forventet. Bussen tok inn noen minutter på veien etter at vi passerte Råde, og etter at jeg hadde gått av i Halmstad (Rygge) og spasert ned til Rygge Stadion, ankom jeg kveldens kamparena med rundt fem minutter til avspark.

Der var allerede både Trond Sæterøy og Tom Børkeeiet på plass, og etter hvert skulle vi også få selskap av Stig-André Lippert som hadde med seg sin yngste arving. Kveldens kamp sto om poeng i 5. divisjon Østfold, der de fleste lagene nå hadde spilt elleve kamper. Idd ledet an på toppen av tabellen, ett poeng foran Ekholt og fem poeng foran et Rakkestad som hadde blitt trukket ett poeng. Deretter fulgte Gresvik som de beste av de øvrige. Etter fjorårets dramatiske sesongavslutning og kaoset som fulgte, hadde Rygge denne gang åpnet sesongen nokså godt, og lå foreløpig på en sjuendeplass med god klaring ned til nedrykksstriden. De var også favoritter til å ta tre nye poeng mot et Torp som lå sist sammen med Trøgstad/Båstad. Denne duoen hadde kun tre poeng, og hadde tre poeng opp til Askim Fotball 2.

Torp har slitt med å finne en erstatter for sin korsbånds-skadde keeper Chrisse Hansen, og etter at Anders Fredriksen ble kalt tilbake til Lisleby etter lån, har de stilt med utespillere i mål. Det var også tilfelle denne kvelden, men om jeg ikke tar feil har vel i det minste Robin Nyberg vært keeper tidligere. Deres kaptein Andreas Jonassen sto for det som må kunne kalles kampens første skikkelig sjanse da han skjøt frispark med god retning, men keeper reddet. Deretter var Rygge en tå unna å styre inn ledelsen, men i det 37. minutt kunne de likevel juble da David Kristiansen Olsen headet inn 1-0. Fem minutter senere slo imidlertid et tålmodig Torp tilbake. Ibrahim Abdiqadir Ahmed ble spilt flott gjennom, og han ventet ut keeper og plasserte inn 1-1. Det var også stillingen til pause, og Torp hadde hengt overraskende godt med sammenlignet med hva jeg har sett tidligere hittil denne sesongen.

Fem minutter ut i andre omgang lurte Rygge offside-fella, og Henrik Wold ble spilt gjennom og sendte vertene tilbake i ledelsen med 2-1. Torp hadde ikke gitt opp, og hadde en fin mulighet til å utligne, men headingen gikk rett på keeper. Sekunder senere ropte torpingene på straffe, men fikk ikke gehør hos dommeren, og i stedet kontret Rygge. Heldigvis for Torp så fikk de blokkert avslutningen. Dette var langt fra avgjort, for Torp ga Rygge kamp, men vertene virket likevel et ørlite hakk farligere, og i det 82. minutt kjempet de seg gjennom slik at Jackob Skovly kunne øke til 3-1. På overtid fikk vi nok en scoring, og da Torp sendte opp mye folk i sin jakt på redusering, kontret Rygge, og Fabian Curcio kunne fastsette sluttresultatet til 4-1. Ikke en ufortjent seier til Rygge, men jeg synes likevel det var en del positivt å ta med seg videre fra denne kampen for Torp sin del. Min plan hadde vært å ta toget hjem, men nå endte jeg opp med å i stedet sitte på med Trond til Sarpsborg for å busse hjem derfra.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Revisit:
Rygge v Torp 4-1 (1-1)
5. divisjon Østfold
Rygge Stadion, 13 June 2024
1-0 David Kristiansen Olsen (36)
1-1 Ibrahim Abdiqadir Ahmed (42)
2-1 Henrik Wold (51)
3-1 Jacob Skovly (82)
4-1 Fabian Curcio (90+4)
Att: Ca. 50 (est)
Admission: Free

Next game: 20.06.2024: Sarpsborg 08 G19 v Fredrikstad G19
Previous game: 11.06.2024: Hobøl v Drøbak/Frogn 3

More pics

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg