Rygge v Ekholt 28.03.2023

 

Tirsdag 28.03.2023: Rygge v Ekholt

Denne tirsdagen lot jeg meg friste til Rygge, der det skulle være et lokaloppgjør mellom 5. divisjons-klubbene Rygge og Ekholt. Da jeg så tilsvarende oppgjør i oktober 2021, var det i realiteten en opprykksfinale foran hele 426 tilskuere, og den gang var det Rygge som trakk det lengste strået. Denne gang var det kun snakk om en treningskamp, men etter at Ekholt vant sin 6. divisjons-avdeling fjor høst, og med det sikret opprykk, skal de altså igjen møte hverandre i serien i 2023. Da blir det som nevnt i 5. divisjon, så dette var en fin mulighet til å også se hvor de to lokalrivalene sto.

Det ville ikke vært unaturlig å ta toget til Rygge, men da jeg så at det denne gang også passet nokså bra med buss, valgte jeg sistnevnte da det også ble langt billigere. Jeg gikk av noen minutters gange fra Rygge Stadion, der jeg ankom med et kvarters tid til avspark. Også denne kvelden skulle jeg få selskap av Trond Sæterøy, som denne kvelden tilsynelatende hadde benyttet anledningen til å komme seg vekk fra Sarpsborg i noen timer. Akkurat det kan man jo i så fall godt forstå, men som sarping ser han neppe slik på det selv, selv om akkurat det ikke er noe han selv kan noe for.

Men nå skal jeg være snill med Trond, for han er jo tross alt en trivelig fyr, og sammen tok vi oppstilling oppe på verandaen på klubbhuset, der vi hadde god oversikt over det som skulle skje ute på kunstgresset. Første omgang ble egentlig preget av at vi mistet tellingen på hvor mange ganger linjemannen måtte heve flagget for å markere at Ekholt gikk i offside. I de siste ti minuttene før pause åpnet det seg litt opp, og pasningene satt bedre. Ekholt hadde først en avslutningen i stolpen før de fem minutter før pause tok ledelsen 0-1.

Et drøyt minutt etter hvilen var Rygge nære på å score et vanvittig selvmål, men heldigvis for vertene traff ballen igjen stolpen. Fem minutter senere hadde de i stedet utlignet etter et flott gjennomspill. Keeper ble rundet og en forsvarer lurt bort før ballen endte i nettet. Det sto 1-1. Det hadde for øvrig også begynt å snø nokså kraftig, men det hindret ikke Ekholt å ta tilbake ledelsen i det 64. minutt. Rygge hadde med drøyt ti minutter igjen et frispark i tverrliggeren, men det endte 1-2 i et etter hvert vanvittig snøvær. Jeg tok farvel med Trond og ilte bort til Rygge stasjon, der jeg kom meg på toget temmelig nedsnødd. Det ble bekreftet av konduktøren som lattermildt lurte på om han hadde fått en snømann om bord.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Revisit:
Rygge v Ekholt 1-2 (0-1)
Friendly
Rygge Stadion, 28 March 2023
0-1 (40)
1-1 (52)
1-2 (64)
Att: 24 (h/c)
Admission: Free

Next game: 29.03.2023: Munkedals IF v Skredsviks SK / Hogstorps IF 2 (@ Sjövallen KG, Hällevadsholm)
Next norwegian game: 10.04.2023: Kristiansund BK v Fredrikstad
Previous game: 27.03.2023: Hafslund v Skogstrand

More pics

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg