Hafslund v Skogstrand 27.03.2023

 

Mandag 27.03.2023: Hafslund v Skogstrand

En ny uke sto for døren, og jeg bestemte meg for at den skulle startes med treningskamp på Hafslundbanen, der Hafslund skulle ta imot og måle krefter med Skogstrand. Det var bare å ta bussen opp til holdeplassen ved Hafslund hovedgård og spasere ned til Hafslundbanen derfra, og da jeg gikk forbi den gamle gressbanen tenkte jeg som vanlig nok en gang at det er synd at den nå tilsynelatende ligger der ubrukt, men på denne tiden av året ville det vel i disse dager neppe vært spesielt aktuelt med kamp på gress uansett, og den var naturligvis på kunstgressbanen innenfor at også kveldens treningskamp skulle spilles.

Det gikk ikke altfor lang tid før jeg fikk selskap av Trond Sæterøy, og sannelig hadde ikke også småbarnsfaren Stig-André Lippert fått seg en frikveld og valgt å benytte den til å foreta en revisit til Hafslundbanen, så det ble i trivelig selskap at jeg skulle se kamp mellom to lag som i år spiller i hver sin 6. divisjons-avdeling. Jeg må innrømme at jeg ikke hadde noen av de som opprykksfavoritter, og at jeg til og med har vært litt bekymret på Skogstrand sine vegne, men vi var spente på å se hva de to hadde å by på når de nå skulle måle krefter.

Jeg kjenner ikke de to lagene godt nok til at jeg var kar om å notere meg for målscorere, men det var Skogstrand som tok ledelsen tjue minutter ut i kampen. Utligningen kom i det 29. minutt, og 1-1 sto seg til pause etter en jevnspilt første omgang. Vertene tok mer over etter hvilen, og spilte seg etter hvert også frem til større sjanser. To ganger alene med keeper, og en avslutning i stolpen, men i det 69. minutt ble det endelig nettkjenning igjen. Skogstrands keeper reddet først glimrende, men returen ble satt i mål til 2-1. Allerede minuttet etter sto det 3-1, og i det 74. minutt sto det 4-1 etter tre nokså raske mål. Spikeren i Skogstrand-kista ble satt inn med fem minutter igjen, og dermed endte det 5-1. Vi takket ganske raskt for oss og satt kursen hjemover.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Revisit:
Hafslund v Skogstrand 5-1 (1-1)
Friendly
Hafslundbanen, 27 March 2023
0-1 (21)
1-1 (29)
2-1 (69)
3-1 (70)
4-1 (74)
5-1 (86)
Att: 17 (h/c)
Admission: Free

Next game: 28.03.2023: Rygge v Ekholt
Previous game: 26.03.2023: Fredrikstad v Skeid

More pics

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg