Rygge v Berg 16.06.2023

 

Fredag 16.06.2023: Rygge v Berg

Denne fredagen hadde vi i utgangspunktet vurdert en tur over grensen til Sverige for å få med oss en kamp der, men det viste seg at Jon Erik måtte jobbe, så da endte jeg i stedet opp med å velge meg noe mer lokalt her hjemme. Jeg falt til slutt ned på en tur til Rygge for å se 5. divisjons-oppgjøret Rygge v Berg, og tok bussen dit slik at jeg slapp nokså billig unna. Det medførte også en tidlig ankomst, og dermed hadde jeg også tid til å slå i hjel litt av ventetiden med en forfriskning ved Lageret Pub; et steinkast fra Rygge Stadion.

Etter at jeg hadde returnert til kveldens kamparena, traff jeg faktisk på en skotsk groundhopper som var i Norge i forbindelse med lørdagens landskamp mellom Norge og Skottland og nå benyttet anledningen til å også få med seg en ‘bonuskamp’. Det var to tabellnaboer vi skulle se i aksjon, for mens det var Ekholt og Selbak som ledet an foran Drøbak/Frogn 2, Greåker og Idd, befant Rygge og Berg seg på niende- og tiendeplass på tabellen for 5. divisjon Østfold, der de hadde sanket henholdsvis 11 og 10 poeng på sine ti kamper hittil.

Det var gjestene fra Halden-området som fikk den første skikkelige sjansen, men skuddet traff utsiden av stolpen. Et kvarter ut i kampen var det Rygge som var frempå med en gjennomspill til spissen, men avslutningen gikk rett på keeper. Noen minutter senere prøvde vertene seg igjen med et langskudd, men Berg-keeperen fikk slått til corner. I det 27. minutt sprakk nullen, og det var Henrik Olsen Ingerø som sendte gjestene i føringen 0-1. Ti minutter før pause utlignet imidlertid Noah Falkenbo Wisth for Rygge, og kun to minutter senere sørget Kristian Svestad Gundersen for at kampen var snudd.

Det sto dermed 2-1 til pause, og Rygge virket å starte andre omgang best. Idet skotten og jeg sto og snakket om at Rygge hadde tatt initiativet, utlignet dog Berg i det 58. minutt, og det var Henrik Olsen Ingerø som scoret sitt andre for kvelden. Begge lag jaktet nå et seiersmål, men til tross for muligheter begge veier, kom det aldri. Dermed endte det med 2-2 og poengdeling på Rygge, og jeg kunne gå de få meterne bort til togstasjonen for å komme meg med toget tilbake til Fredrikstad mens skotten valgte seg en pitstop på Lageret pub før sin retur til hovedstaden.

 

 

 

 

 

 

 

 

Revisit:
Rygge v Berg 2-2 (2-1)
5. divisjon Østfold
Rygge Stadion, 16 June 2023
0-1 Henrik Olsen Ingerø (27)
1-1 Noah Falkenbo Wisth (36)
2-1 Kristian Svestad Gundersen (37)
2-2 Henrik Olsen Ingerø (58)
Att: 38 (h/c)
Admission: Free

Next game: 18.06.2023: Lørenskog v Nordstrand (@ Kurland FK)
Previous game: 15.06.2023: Borgen v Drøbak/Frogn

More pics

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg