Råde 3 v Idd 2 08.06.2023

 

Torsdag 08.06.2023: Råde v 3 v Idd 2

Etter at jeg benyttet tirsdagen til å besøke Slitu, hadde jeg nå besøkt alle klubbene som i år spiller i Østfold-kretsen. Riktignok gjensto det et par baner av de som i år benyttes innimellom, og i tillegg til kunstgresset på Østsiden, var den andre av disse naturgresset i Råde. Der skulle Råde 3 spille noen få kamper denne sommeren, og en av de var hjemmekampen mot Idd 2 denne kvelden, så jeg valgte å benytte anledningen til å ta turen til Råde for å få med meg denne. Denne gang valgte jeg bussen, og lot den frakte meg til Karlshus, der jeg gikk av og spaserte mot kveldens kamparena. Jeg ankom med rundt tjue minutter til avspark, og så at også Trond Sæterøy hadde tatt turen.

På hovedbanen var det damekamp, tydeligvis med Drøbak/Frogn som motstander, men det var kampen på gresset som var av interesse for oss, og heldigvis hadde også Idd 2 møtt opp slik at jeg slapp å nok en gang gjøre vendereis uten å få med meg en kamp denne kvelden. Råde 3 sto med 2-1-4 og kom nå fra tre strake tap, mens Idd 2 sto med 4-2-2 og kom fra tre strake seire og 4-1-0 på de fem siste. Med det var de i sjiktet bak HSV 2 og Tveter som ledet an i 7. divisjon Østfold avdeling 2.

Det var Idd som tok initiativet, og vertene kunne takke sin keeper for at det fortsatt var målløst halvveis ut i første omgang. 25 minutter var spilt da gjestene imidlertid fikk hull på byllen, og det var Jonas Kaurin som etter fint Idd-spill fant nettmaskene med et godt plassert skudd nede ved stolpen. Kun to minutter senere doblet Ayub Torp ledelsen med et flott skudd som vant veien til det bortre hjørnet, og det sto 0-2. Det var ikke ufortjent, og Idd kunne økte ytterligere før pause, mens Råde fortsatt ventet på sin første kvalifiserte sjanse da dommeren blåste av første omgangen og lagene tok pause.

Det hadde skjedd lite i andre omgang før Jonas Kaurin økte til 0-3 med sitt andre for kvelden i det 57. minutt. Fem minutter senere scoret Råde 3 på sin første reelle sjanse da Vetle Olsen headet inn reduseringen til 1-3, men få minutter senere hadde Fredrik-André Wolff Nilsen økte til 1-4, og samme mann la på til 1-5 i det 79. minutt, da han satt inn returen etter et stolpetreff. Etter flere sjanser begge veier, fastsatt Jonas Kaurin sluttresultatet til 1-6 på overtid, og noterte seg samtidig for hattrick. En fortjent seier for Idd 2, og med kunne vi si oss fornøyd med dagens dont. Trond tilbød seg å skysse meg hjem, og det takket jeg gladelig ja til.

 

 

 

 

 

 

 

 

Norwegian ground # 224:
Råde 3 v Idd 2 1-6 (0-2)
7. divisjon Østfold avd. 2
Råde gress, 8 May 2023
0-1 Jonas Kaurin (26)
0-2 Ayub Torp (28)
0-3 Jonas Kaurin (57)
1-3 Vetle Olsen (62)
1-4 Fredrik-André Wolff Nilsen (67)
1-5 Fredrik-André Wolff Nilsen (79)
1-6 Jonas Kaurin (90+1)
Att: 20 (h/c)
Admission: Free

Next game: 09.06.2023: Lervik v Skogstrand
Previous game: 07.06.2023 Yven v Lervik 2

More pics

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg