Østsiden v Kråkerøy (@ Østfoldhallen) 25.03.2023

 

Lørdag 25.03.2023: Østsiden v Kråkerøy (@ Østfoldhallen)

Etter å ha sett Torp slå Bøn i en treningskamp på Sportsplassen på Torp, kom jeg meg med bussen mot Fredrikstad, for jeg hadde ytterligere en kamp på agendaen denne lørdagen. I Østfoldhallen skulle nemlig Østsiden være vertskap for Kråkerøy når det var duket for lokaloppgjør i cupens andre kvalifiseringsrunde. Dessverre var tydeligvis ikke gressmatte til Østsiden klar ennå, for jeg skulle gjerne sett kampen på gresset der, og om jeg dagen før hadde begynt å bli litt smålei Østfoldhallen, var vel ikke den følelsen noe særlig mindre nå. Det hadde tross alt blitt en god del treningskamper på meg der hittil i år.

Etter å ha byttet buss og kommet meg til Østfoldhallen, betalte jeg meg inn ved å vippse 50 kroner, og tok plass sammen med Filip Kristiansen. Østsiden hadde tatt seg videre fra første kvalifiseringsrunde ved å slå Borgen knepent på bortebane på plastsavannen på Sandbakken. De hadde da scoret et sent seiersmål, i en kamp der Borgen for øvrig fikk to mann utvist. Kråkerøy på sin side hadde vunnet 6-3 på hjemmebane over Tistedalen. Nå sto det både avansement til første ordinære runde og lokal prestisje på spill. Igjen må jeg si meg helt enig i de som mener cupen bør trekkes allerede fra første runde (det kan gjøres innen geografiske soner som gradvis utvides), for vi kunne allerede før kampstart synse oss frem til hvem som var naturlige motstandere og ikke for dagens vinner.

Det var Kråkerøy som tok ledelsen etter ti minutters spill, og målscorer var Fredrik Arni Bjørgulfsen som nesten ikke kunne unngå å score da han satt ballen i mål via tverrliggeren. Det sto 0-1, og det gjorde det også fortsatt da lagene gikk i garderoben etter de første 45 minuttene. Kråkerøy ledet fortjent, men etter pause begynte Øssia å yppe seg litt mer. I det 70. minutt fikk Benjamin Gangfløt fulltreff, og utlignet til 1-1 via tverrliggeren. Det var deretter et par sjanser begge veier, og også et par rop på straffespark, men vinnermålet lot vente på seg, og det gikk mot ekstraomganger. Idet publikum begynte å forbedere seg på det, dro Elias Huth frem en klassescoring flere minutter på overtid, og selv om Øssia protesterte vilt, ble den godkjent av dommeren, som også delte ut et rødt kort til Øssias Said Barakat. Vinnermålet kom sent men godt for Kråkerøy, som dermed tok seg videre.

 

 

 

 

 

 

 

 

Revisit:
Østsiden v Kråkerøy 1-2 (0-1)
Norwegian Cup, 2nd Qualifying Round
Østfoldhallen, 25 March 2023
0-1 Fredrik Arni Bjørgulfsen (10)
1-1 Benjamin Gangfløt (70)
1-2 Elias Huth (90+4)
Att: 89
Admission: 50 NOK

Next game: 26.03.2023: Fredrikstad v Skeid
Previous game: 25.03.2023: Torp v Bøn

More pics

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg