Østsiden v Kråkerøy 02.09.2022

 

Fredag 02.09.2022: Østsiden v Kråkerøy

Heller ikke denne fredagskvelden klarte jeg å holde meg hjemme. Borgen v Sarpsborg FK på Mobakken var et alternativ, men det er jo selvsagt alltid greit å holde seg unna ‘den andre byen’ dersom man kan, så jeg valgte meg denne dagen oppgjøret Østsiden v Kråkerøy. Østsiden Stadion er tross alt den banen det tar meg kortest tid å gå til hjemmefra, så jeg gikk også for den mest lokale løsningen. Derfor var det også ved hjelp av apostlenes hester at jeg tok meg til kveldens kamparena for å se 4. divisjons-oppgjøret mellom lagene som beslag på henholdsvis sjetteplass og andreplass på tabellen.

Tabellen ble toppet av Råde, som var på god vei mot divisjonstittelen. De hadde en luke på 12 poeng ned til Kråkerøy og Drøbak/Frogn på andre og tredje. Ytterligere ett poeng bak fulgte Kvik Halden 2. Ned til Sarpsborg FK på femte hadde serielederen 15 poeng, og ned til Østsiden på sjette var det hele 18 poeng. Det skal sies at Kråkerøy hadde én kamp mindre spilt enn de andre nevnte, men selv med seier ville det være en luke på 9 poeng opp til Råde når åtte kampen gjensto, så det selv om det ikke var avgjort ennå, skulle det en del til å stoppe de (og vi vet jo også i ettertid hvordan det gikk).

De to lagene som nå skulle i aksjon hadde allerede møtt hverandre to ganger denne sesongen. Først møttes de i cupens andre kvalifiseringsrunde, da det tidlig i april endte med 2-3 og Øssia-seier på Kråkerøy. Kråkerøy hadde igjen hjemmebane da de nesten halvannen måned senere møttes i seriespill, og igjen endte det med borteseier 0-3. Kråkerøy var nok derfor revansjesugne, og var nok det noe bedre laget i en svak og kjedelig førsteomgang der det skjedde lite foran de to målene. Jeg ble stående og se de første 45 minuttene sammen med Filip Kristiansen; en ung kar som ser mange kamper her, og som nå var der med sin far. Vi var enige om at den første omgangen hadde vært alt annet enn en festforestilling, men at Kråkerøy nok hadde virket litt skarpere tross alt. Med det gikk jeg for å ta en runde rundt banen mens andre omgang ble sparket i gang.

Det ble litt mer fart i sakene etter pause, og Benjamin Gangfløt hadde tidlig i andre omgang et farlig raid som det imidlertid ikke kom noe ut av. På dette tidspunktet hadde jeg kommet meg rundt og over på den østlige kortsiden, der Øssia-entusiast Arild som vanlig satt på vollen bak målet. Sammen med ham fikk jeg se at Ridouan Elyounoussi sendte Kråkerøy i ledelsen i det 66. minutt, og selv om jeg fikk passet påskrevet av Arild, slo jeg fast at det kanskje ikke var helt ufortjent tross alt. I det 77. minutt var Øssia nære på en utligning da Enal Hasurdzic sendte i vei et susende skudd som smalt i tverrliggeren. Noen minutter senere hadde samme mann et voldsomt dribleshow, men avslutningen ble reddet flott av Kråkerøy-keeper Vebjørn Sahlin. Til tross for at Øssia våknet litt på slutten og presset for utligning, sto det fortsatt 0-1 da dommeren blåste av med borteseier som resultat før jeg tuslet hjemover.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Revisit:
Østsiden v Kråkerøy 0-1 (0-0)
4. divisjon Østfold
Østsiden Stadion, 2 September 2022
0-1 Ridouan Elyounoussi (66)
Att: 78 (h/c)
Admission: Free

Next game: 05.09.2022: Sprint-Jeløy 2 v Askim Fotball
Previous game: 01.09.2022: Begby 2 v Borgar

More pics

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg