Lillestrøm v Tromsø 01.02.2020

 

Lørdag 01.02.2020: Lillestrøm v Tromsø

Denne lørdagen hadde jeg valgt å rive meg løs fra runden i engelsk non-league for å få med meg en dobbel, og jeg hadde nå allerede sett FFK vinne årets første treningskamp borte mot KFUM Oslo da jeg satt kursen mot Romerike og LSK-Hallen, der Lillestrøm skulle spille treningskamp mot Tromsø. Etter den korte bussturen tilbake til Oslo sentrum, gikk turen videre med tog til Lillestrøm, og deretter en ny kort busstur til holdeplassen Vigernes. Mine Adidas-sko fikk delvis kjørt seg på spaserturen over Vigernesjordet, men jeg kom meg trygt frem til LSK-Hallen i god tid før avspark, og rakk å også ta en kikk på Lillestrøm Stadion. Den ligger rett ved siden av hallen, og med sin gressmatte og tribune er det litt synd at den tydeligvis ikke lenger blir brukt til fotball av klubbene som nå har flyttet sin kampaktivitet til kunstgressbanene ved siden av.

Det var altså duket for en treningskamp mellom to klubber som forrige sesong spilte i Eliteserien, men som i 2020 vil være 1. divisjons-klubber, og jeg var jo selv til stede på begge kampene da Lillestrøm til slutt på dramatisk vis ble sendt ned en divisjon. Det var 50 kroner å betale i inngangspenger, og etter å ha punget ut fikk jeg adgang til hallen som ifølge en kilde har en kapasitet på 3 000. Det skulle jeg likt å se, og jeg føler nok at en annen kilde muligens virker litt mer edruelig når den oppgir 500 sitteplasser og 1 000 ståplasser. Det er kun på langsidene av at det er tribunefasiliteter, og på den ene er det utelukkende sitteplasser i form av noen få rader med seter som strekker seg i hele banens lengde. På motsatt side kan man også stå.

Geir Bakke har etter forrige sesong forlatt ‘pæddekummen’ og plastikk-klubben 08 til fordel for trenerjobben i Lillestrøm, og nå skulle han teste sitt mannskap mot et Tromsø som neppe var glade for å se undertegnede i LSK-Hallen. TIL hadde nemlig tapt samtlige av de sju forrige kampene jeg hadde sett de i (seks av de på Fredrikstad Stadion). Det var da også kanarifuglene som startet best, og Thomas Lehne Olsen fikk tidlig ballen i mål, men dommeren og hans linjemann mente ballen hadde vært ute da unggutten Magnus Knudsen slo innlegget. I det 12. minutt tok de ledelsen 1-0 ved nettopp Knudsen som for øvrig var en kandidat til tittelen som banens beste. Det var ellers nokså jevnt ute på kunstgresset, men LSK skapte noe mer fremover, og 1-0 sto seg til pause.

Kampen bar egentlig preg av å være en treningskamp, men tidlig i andre omgang doblet Ebiye Moses LSKs ledelse til 2-0 ved å skru ballen i mål fra distanse. Knudsen var senere nære på å notere seg for sitt andre mål, men det endte 2-0 foran et uvisst antall tilskuere. Det var det vel heller egentlig ikke altfor mye å si på. Så spørs det bare hva de to lags trenere fikk ut av denne kampen. For Tromsø sin del mistenker jeg nok at de fortsatt helst ser at jeg holder meg langt borte fra deres kamper..

Jeg hadde fått med meg to kamper, og også sett FFK vinne sin kamp, så jeg kunne vel derfor være sånn noenlunde fornøyd med dagens dont. Jeg valgte å spasere hele veien tilbake til Lillestrøm stasjon, og ved ankomst Oslo unnet jeg meg også en svipptur innom Fiasco for å leske strupen litt før jeg kom meg med en av bussene hjemover mot Drøbak. Dagen etter hadde jeg tenkt meg på kamp igjen, med fikk igjen merke at norsk fotball fortsatt har svært mye å lære om bruk av sosiale medier. Det viste seg en bortimot håpløs oppgave å finne ut hvor og når kampen skulle spilles, for man opererte med to forskjellige kamparenaer og hele tre forskjellige klokkeslett! Når det er det beste man kan by publikum, gidder jeg rett og slett ikke, så jeg dro i stedet på ishockey og så Frisk Asker v Stjernen.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Norwegian ground # 127:
Lillestrøm v Tromsø 2-0 (1-0)
Friendly
LSK-hallen, 1 February 2020
1-0 Magnus Knudsen (12)
2-0 Ebiye Moses (52)
Att: ??
Admission: 50 NOK

Next game: 13.02.2020: Løvenstad v Hvam
Previous game: 01.02.2020: KFUM Oslo v Fredrikstad

More pics

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg