Kråkerøy v Askim Fotball (@ Østfoldhallen) 26.01.2024

 

Fredag 26.01.2024: Kråkerøy v Askim Fotball (@ Østfoldhallen)

Én uke etter at jeg hadde sett årets første kamp, var det duket for kamp nummer to i 2024, som siden jeg har holdt meg hjemme hadde kommet litt tregt i gang i så måte. Ikke helt unaturlig for denne tiden av året var det Østfoldhallen som nok en gang var kamparena, og igjen var Askim Fotball involvert; denne gang mot divisjonskollega Kråkerøy. Utfordringen var å komme seg dit, for selv om man kanskje skulle tro at kollektivtilbudet her ikke kunne bli en større parodi, var det nettopp det det ble etter bussbrannen i Sarpsborg noen dager tidligere og de påfølgende kanselleringer av bortimot samtlige linjer og avganger. De to hoved-linjene som kjører Glommaringen kom etter hvert opp igjen med et redusert tilbud, men jeg satset til slutt på å ta ferga over fra Selbak til Lisleby og busse derfra opp til Østfoldhallen.

Jeg burde i ettertid spasert derfra og opp, men det var kaldt og ikke minst speilblankt, så jeg ble stående å vente på en buss som nok en gang ikke kom. Dermed var det bare å håpe at neste buss kom i rute en halvtime senere, og selv om den kom ti minutters tid forsinket, kom den i det minste. Dette medførte uansett at jeg gikk glipp av de 10-12 første minuttene, og da jeg omsider ankom Østfoldhallen fikk jeg høre at Edvard Andersen hadde sendt Kråkerøy i en tidlig ledelse med en scoring få minutter ut i kampen. Jeg fikk i hvert fall med meg at den ledelsen ble doblet til 2-0 i kampens 20. minutt. Noen minutter før dette hadde Askim vært frempå med et skudd over fra skrått hold, men det var Kråkerøy som kjørte, og var nærmere både tre og fire før pause enn det Askim var en redusering.

Det var enighet rundt oss om at det faktisk var divisjonsforskjell på lagene, og det inntrykket endret seg ikke i innledningen av andre omgang. Guttene fra ‘Blomsterøya’ hadde også skapt flere sjanser før Håkon Wæhler ladet kanonen fra 20 meter og økte til 3-0. Etter en drøy time fikk imidlertid Askim en redusering da en av deres spillere fikk stå helt alene foran mål og bredside inn 3-1, men Kråkerøy slo til igjen i det 74. minutt, da Abdi Geri headet inn fra et hjørnespark og med det fastsatte sluttresultatet til 4-1. En overbevisende seier til Kråkerøy. Like overbevisende var som nevnt ikke busstilbudet, men jeg kom meg da også hjem igjen i det minste. Nå var det bare å se frem mot en fotball- og hockey-dobbel med FFK og Stjernen dagen etter.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Revisit:
Kråkerøy v Askim Fotball 4-1 (2-0)
Friendly
Østfoldhallen, 26 January 2024
1-0 Edvard Andersen (3)
2-0 (20)
3-0 Håkon Wæhler (58)
3-1 (62)
4-1 Abdi Geri (74)
Att: ???
Admission: Free

Next game: 27.01.2024: Lillestrøm v Fredrikstad (@ LSK-hallen)
Previous game: 19.01.2024: Askim Fotball v Sparta (@ Østfoldhallen)

More pics

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg