Kråkerøy v Askim Fotball (@ Østfoldhallen) 25.02.2023

 

Lørdag 25.02.2023: Kråkerøy v Askim Fotball (@ Østfoldhallen)

Jeg befant meg nok en gang i Østfoldhallen, der jeg hadde sett Østsiden slå Drammens BK med sifrene 4-1, men det skulle spilles ytterligere en kamp her denne lørdagen. Det var riktignok litt ventetid før så skulle skje, så jeg hadde tatt med meg en god bok som jeg kunne fordype meg litt i mens Kråkerøy og Askim Fotball forberedte seg til sin treningskamp. Før jeg visste ord av det begynte det å nærme seg avspark, og da var rakk jeg akkurat å ta meg en rask røykepause på utsiden for kampen ble sparket i gang.

Kråkerøy endte på andreplass i fjorårets 4. divisjon, og vil nok være i øvre del av tabellen også i år, men om de kopierer fjorårets plassering i 2023, tror jeg de skal si seg meget fornøyd. Askim Fotball på sin side rykket som kjent opp fra 5. divisjon, men det virker som om mange har tro på at de skal kunne hevde seg høyt oppe på tabellen i 4. divisjon allerede i år. Det er slett ikke utenkelig, og jeg blir ikke overrasket om blir å finne på den øvre tredjedelen av tabellen. Det var imidlertid Kråkerøy som denne gang scoret første omgangs første mål da Jesper Jansson headet en corner flott i mål i det 28. minutt.

Kråkerøy hadde en kjempesjanse tidlig i andre omgang, men ballen ble styrt like over. De doblet imidlertid ledelsen sin ved Mohammed Jalal idet vi nærmet oss en times spill. Askim svarte raskt med en redusering i det 62, minutt, men ti minutter senere headet Fredrik Arni Bjørgulfsen inn 3-1 for gutta fra ‘blomsterøya’, og ytterligere ti minutter frem i tid fastsatt Isac Jonsson sluttresultatet til 4-1. En solid opptreden av Kråkerøy, og jeg kunne komme meg hjemover med bussen etter en lang økt i Østfoldhallen.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Revisit:
Kråkerøy v Askim Fotball 4-1 (1-0)
Friendly
Østfoldhallen, 25 February 2023
1-0 Jesper Jansson (28)
2-0 Mohammed Jalal (60)
2-1 ?? (62)
3-1 Fredrik Arni Bjørgulfsen (72)
4-1 Isac Jonsson (82)
Att: 55 (h/c)
Admission: Free

Next game: 27.02.2023: Østsiden v Torp (@ Østfoldhallen)
Previous game: 25.02.2023: Østsiden v Drammens BK (@ Østfoldhallen)

More pics

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg