Kråkerøy v Ås (@ Østfoldhallen) 08.03.2024

 

Fredag 08.03.2024: Kråkerøy v Ås (@ Østfoldhallen)

Etter at vi tidligere på dagen hadde sett FFK slå Sandefjord Fotball 2-0 i en treningskamp på Fredrikstad Stadion, dro vi omsider hvert til vårt. Selv hadde jeg opprinnelig vurdert en tur i Østfoldhallen for å se ytterligere en kamp denne dagen, for der skulle Kråkerøy og Ås måle krefter, men jeg valgte nå å heller dra og klippe meg slik at jeg fikk det gjort for avreise for England-turen på mandag. Etter å komme ut fra frisøren nyklipt, hadde det gått såpass raskt at jeg fant ut at jeg likevel ville rekke kampen i Østfoldhallen uten problem, og jeg ble med ferga fra Selbak over til Lisleby for å busse derfra opp til Østfoldhallen, der jeg til tross for en noe forsinket buss ankom med rundt tjue minutter til avspark.

Det viste seg at også Ås hadde blitt litt forsinket grunnet en ulykke på E6, men vi var snart i gang i en kamp som skulle by en fartsfylt innledning mellom to lag som gjerne ville gå raskt i angrep. Det var Kråkerøy som slo til først, og Fredrik Arni Bjørgulfsen fikk stå helt alene på bakre stolpe og sette inn 1-0. Fire minutter senere var Ås i angrep, og etter en blokkering falt ballen til rette for en Ås-spiller som utlignet til 1-1 med et skudd forbi en muligens noe dekket keeper. Kråkerøy var mer effektive, og i det 17. minutt fant Arni makker Henrik Temte som satt sendte de tilbake i ledelsen med 2-1, og ti minutter senere var det Arni selv som igjen tegnet seg på scoringslista da han pirket ballen forbi keeper og i mål til 3-1 etter å ha blitt spilt gjennom. Ytterligere ti minutter senere ble også Henrik Temte tomålsscorer etter et lekkert fremspill fra Håkon Wæhler, og det sto 4-1 til pause.

Om det ikke var direkte ufortjent at Kråkerøy ledet halvveis, var tre måls ledelse muligens noe flatterende. Etter hvilen falt kampen tilsynelatende litt i intensitet, før det etter hvert ble litt Hawaii-preg over det hele. Med snaut ti minutter igjen økte Guled Kamal til 5-1 med et skudd fra rundt 16-meteren som gikk inn via innsiden av stolpen. Mot slutten var det imidlertid Ås som satt inn et aldri så lite press, og de fikk et straffespark som det vel var Anders Tronbøl som i det 88. minutt omsatte sikkert i scoring og dermed reduserte til 5-2. Flere mål ble det imidlertid ikke, til tross for et par gode Ås-sjanser på overtid. Nå var det bare å komme seg hjemover til den andre siden av elva, og sannelig kom ikke Lislebys Petter Fossengen kjørende mens jeg sto og ventet på bussen og tilbud meg skyss, så det får jeg jo bare takke for.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Revisit:
Kråkerøy v Ås 5-2 (4-1)
Friendly
Østfoldhallen, 8 March 2024
1-0 Fredrik Arni Bjørgulfsen (7)
1-1 (11)
2-1 Henrik Temte (17)
3-1 Fredrik Arni Bjørgulfsen (27)
4-1 Henrik Temte (37)
5-1 Guled Kamal (82)
5-2 Anders Tronbøl (pen, 88)
Att: Ca. 50 (est)
Admission: Free

Next game: 09.03.2024: Trosvik v Selbak (@ Østfoldhallen)
Previous game: 08.03.2024: Fredrikstad v Sandefjord Fotball

More pics

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg