Trosvik v Selbak (@ Østfoldhallen) 09.03.2024

 

Lørdag 09.03.2024: Trosvik v Selbak (@ Østfoldhallen)

Jeg merker at det begynner å bli bra med kamper i Østfoldhallen på meg for i år nå, men likevel var det dit jeg satt kursen denne lørdagsmorgenen. Der skulle det etter planen nemlig spilles tre kamper, og selv om det etter en endring endte opp med å kun bli to, dro jeg likevel tidlig over dit for å se Selbak spille treningskamp mot Trosvik med kampstart allerede klokken 11.00. Om det jeg hadde sett av Selbak hittil ikke hadde vært direkte fryktinngytende, vet jeg samtidig at de har manglet noen sentrale spillere, samtidig som jeg mistenker at de også har vært rammet av at årets vinter har gjort treningsforholdene vanskelige frem til nå. For Trosvik sin del følte jeg heller ikke at jeg kunne legge altfor mye i det jeg hadde sett av de hittil, for kampen mot Gresvik var først og fremst en fryktelig dårlig kamp, og nedsablingen av Torp er jeg usikker på om noen av aktørene fikk spesielt mye ut av.

Det var heller ikke denne gang en kamp som vil gå inn i historiebøkene som en enorm festforestilling, men der jeg satt sammen med Trond Sæterøy følte vi at Trosvik hadde et lite initiativ og at det var noe litt daft over Selbak den første halvtimen. Plutselig skapte de imidlertid mer fremover på to-tre minutter enn de hadde gjort hele resten av omgangen til sammen, men den var Trosvik som tok ledelsen, og det skjedde fra straffemerket. Jeg var ikke godt nok plassert til å kunne felle noen bastant dom over den dommeravgjørelsen, men det så ikke ut som noen skandale, selv om jeg overhørte noen som mente den var litt billig. Straffesparket ble uansett omsatt i scoring, og dermed sto det 1-0 til Trosvik halvveis.

I andre omgangs femte minutt utlignet Selbak ved Emil Aasen, og drøyt fem minutter senere hadde de snudd kampen. Et gjennomspill ble fulgt opp med runding av keeper, og vinkelen ble såpass skrå at det ble lagt tilbake til Sebastian Engsmyr som avsluttet i mål til 1-2. Om vi spoler frem til det 85. minutt, var Trosvik veldig nær en utligning da de hadde en avslutning som smalt i tverrliggeren. I kampens siste ordinære minutt var det i stedet Selbak som satt spikeren i kista med en perle av en scoring, og igjen var det Emil Aasen som fant det bortre krysset. Dermed endte det 1-3, og siden kampen mellom Kvik Halden og Sprint-Jeløy som skulle vært spilt klokken 13.00 var flyttet til sistnevntes hjemmebane Bellevue, var det bare å slå i hjel litt tid nede på senteret før cupkampen mellom Østsiden og Lisleby.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Revisit:
Trosvik v Selbak 1-3 (1-0)
Friendly
Østfoldhallen, 9 March 2024
1-0 (pen, 43)
1-1 Emil Aasen (50)
2-1 Sebastian Engsmyr (56)
3-1 Emil Aasen (90)
Att: Ca. 50 (est)
Admission: Free

Next game: 09.03.2024: Østsiden v Lisleby (@ Østfoldhallen)
Previous game: 08.03.2024: Kråkerøy v Ås (@ Østfoldhallen)

More pics

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg