Fredrikstad 2 v Halsen 22.10.2023

 

Søndag 22.10.2023: Fredrikstad 2 v Halsen

Til tross for at jeg følte meg totalt tiltaksløs denne søndagen, hjalp det heller ikke å grave seg ned hjemme, så jeg tvang meg selv ut på kamp igjen. Jeg hadde tidligere i uka faktisk vurdert blant annet både Brumunddal og Åskollen, men det betinget også en tidlig start, og all den tid jeg ikke orket noen langtur, ble det ingen ny bane. Jeg sto igjen med to kamper i Østfold, og innen jeg hadde klart å gi meg selv et tupp i ræva, var det var sent å ta seg til Jeløya og Bellevue for å se Sprint-Jeløy v Pors, så da var det ett eneste alternativ som gjensto. Jeg liker ikke lenger å bidra til klubbkassa borte på Fredrikstad Stadion, men bet igjen i det sure eplet og dro dit for å se 3. divisjons-oppgjøret mellom FFK 2 og Halsen.

Etter å ha betalt 50 kroner i inngangspenger satt jeg meg og kikket litt på tabellen for 3. divisjon avdeling 4. Det var to runder igjen, og FFK-reservene hadde en måneds tid tidligere langt på vei avgjort tetduellen mellom FK Eik Tønsberg 871 (puh!) og Pors ved å beseire sistnevnte 3-0 på Fredrikstad Stadion, og Tønsberg-laget hadde nå fem poengs luke og gikk mot avdelingsseier og opprykk. Det var drama i bunnen, for det var kun målforskjellen som skilte Halsen på tiendeplass og Mjøndalen 2 på plassen bak, som ville gi nedrykk. De to hadde to poeng ned til Donn, men hele sju poeng opp til Start 2, så det var to av de nevnte tre som ville slå følge med jumboen Randesund ned. FFK 2 lå på sin side trygt plassert på en åttendeplass uten noe å spille for.

Det skjedde lite foran de to målene den første halvtimen, men i det 33. minutt var FFK-reservene nære på da et skudd endret retning i en spiller og smalt i stolpen. I omgangens siste ordinære minutt var det vestfoldingene som fikk en stor mulighet da et gjennomspill fant spissen som rundet keeper, men avslutningen gikk i nettveggen. Idet vi beveget oss over på overtiden fikk Halsen-spissen en ny mulighet, og denne gang fikk FFK-keeper Ole Langbråten en hånd på ballen og slått til corner med en god redning. Hjørnesparket klarte han imidlertid ikke å holde, og Preben Langmo Wold fikk kjempet inn 0-1. Dermed kunne Halsen gå i garderoben med ledelse halvveis.

Også i andre omgang var det så som så med action foran de to målene, og jeg nøyer meg rett og slett med å si at Preben Langmo Wold headet inn 0-2 fra en corner i det 75. minutt, og at det også ble sluttresultatet. Tre viktige poeng for Halsen, men samtidig hadde Mjøndalen 2 vunnet det viktige oppgjøret borte mot Donn og sendt de ned. Dessverre skulle det ikke holde for Halsen selv om de i siste runde hadde ledet 4-2 over Start 2 like før slutt, for to sene scoringer for Start-reservene gjorde at det endte uavgjort 4-4, og samtidig beseiret Mjøndalen 2 et pur ungt FFK 2 og beholdt dessverre plassen på bekostning av Halsen, som dermed må ta turen ned i 4. divisjon.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Revisit:
Fredrikstad 2 v Halsen 0-2 (0-1)
3. divisjon avd. 4
Fredrikstad Stadion, 22 October 2023
0-1 Preben Langmo Wold (45+1)
0-2 Preben Langmo Wold (75)
Att: 42 (h/c)
Admission: 50 NOK (concession)

Next game: 23.10.2023: Selbak v Drøbak/Frogn 2
Previous game: 21.10.2023: Lisleby v Drøbak/Frogn

More pics

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg