Drøbak/Frogn v Kråkerøy 04.06.2022

 

Lørdag 04.06.2022: Drøbak/Frogn v Kråkerøy

Grytidlig onsdag morgen skulle jeg fly til Balkan for en aldri så liten fotball-tur, og i tillegg skulle jeg søndag kveld på en konsert i Oslo, så jeg fant ut at jeg skulle dra til Drøbak og tilbringe noen dager hos min mor for å dra rett derfra til Balkan. Derfor var det med bagen pakket for en drøy uke at jeg lørdag formiddag satt kursen mot Drøbak med buss, tog, og ytterligere en busstur. Nede hos min mor fikk jeg slengt fra meg bagen, og deretter gikk jeg etter hvert oppover igjen mot Seiersten Stadion. Min mor har nylig gått inn som sponsor av DFI med sitt firma, og har dermed fått fem sesongkort, så ett av disse hadde jeg med meg i lomma.

Etter å ha bodd det meste av mitt liv i Drøbak, er det (godt hjulpet av at Fredrikstad flyttet til nytt stadion for en del år siden) intet stadion jeg har besøkt flere ganger enn Seiersten, men det var nå en god stund siden sist. Det var rett og slett tilbake i juni 2019, en stund før jeg flyttet tilbake til Fredrikstad. Dermed var det kanskje på tide igjen med en visitt, og kanskje var det også passende at det var et lag fra Fredrikstad som var på besøk; nemlig Kråkerøy. Jeg ankom med kun 5-10 minutter til avspark, og tok meg inn ved hjelp av sesongkortet, og tok deretter plass i ‘skammekroken’ innerst på tribunen.

4. divisjon Østfold ble ikke overraskende toppet av forhåndsfavoritt Råde, som nok en gang satser knallhardt på opprykk, og som sto med 21 poeng på sine åtte kamper hittil. Det eneste poengtapet kom mot nettopp DFI, som slo Råde og en periode etter den kampen toppet. Nå var de imidlertid tre poeng bak Råde, med gjestende Kråkerøy ytterligere ett poeng bak. Jeg skal ærlig innrømme at jeg var blant de som spådde at DFI kunne bli Rådes tøffeste utfordrer i år, for deres unge lag har et høyt toppnivå, og har nå også blitt et år eldre, slik at man kanskje kunne håpet på litt mer stabilitet. Kanskje er de likevel ikke stabile nok på det nivået til at de kan utfordre Råde og kjempe om tittelen allerede i år, men det jobbes i hvert fall tydeligvis godt.

DFI tok grep om kampen fra start, og i det 10 minutt sendte Curtis Bokuma vertene i ledelsen 1-0. Den ledelsen ble doblet da Maximilian Dahl styrte inn 2-0 etter halvspilt omgang, og det var også stillingen halvveis etter en god omgang fra DFI. Jeg hadde sett kampen med banehopper-kollega André Wauthier, og i pausen fikk vi også selskap av min bror. Sammen fikk vi se at DFI slapp gjestene inn igjen i kampen, og etter at Fredrik Arni Bjørgulfsen reduserte tidlig i andre omgang, utlignet Christian Løkker Johannesen til 2-2. Med et snaut kvarter igjen tok DFI igjen ledelsen ved Maximilian Dahl som scoret sitt andre for dagen, men i det 84. minutt sørget Håkon Snorressønn Wæhler for at det endte 3-3 i en kamp der DFI var best sett under ett, men hvor Kråkerøy kjente sin besøkelsestid.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Revisit:
Drøbak/Frogn v Kråkerøy 3-3 (2-0)
4. divisjon Østfold
Seiersten Stadion, 4 June 2022
1-0 Curtis Bokuma (9)
2-0 Maximilian Dahl (23)
2-1 Fredrik Arni Bjørgulfsen (48)
2-2 Christian Løkker Johannesen (57)
3-2 Maximilian Dahl (78)
3-3 Håkon Snorressønn Wæhler (84)
Att: 102 (h/c)
Admission: Season Ticket

Next game: 06.06.2022: Gjelleråsen v Fløya
Previous game: 03.06.2022: Lisleby v Sarpsborg FK

More pics

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg