Drøbak/Frogn 2 v Idd 11.05.2023

 

Torsdag 11.05.2023: Drøbak/Frogn 2 v Idd

I forbindelse med at jeg skulle en ørliten helgetur til Stockholm, hadde jeg planlagt å overnatte hos min mor i Drøbak før avreise fredag morgen, og da passet det jo egentlig nokså godt at Drøbak/Frogn 2 skulle ta imot Idd til kamp på Seiersten Stadion denne torsdagskvelden. Etter å ha toget til Ski og busset derfra, låste jeg meg inn hos min mor nede i Drøbak sentrum litt utpå ettermiddagen. Der traff jeg snart min bror, som ikke virket veldig interessert i å være med på kampen. Snart kom også min mor, som minnet meg på at hun som sponsor av DFI har flere sesongkort til rådighet, men det var jo ikke nødvendig på kveldens kamp med andrelaget. Etter en tur hjem til min bror, delte vi en pizza på Pizza Baron, og jeg gikk på kamp mens han gikk en tur hjemom for å hente bikkja si igjen.

Drøbak/Frogn 2 kan jo som andrelag flest være litt vriene å vite hvor man har, men så sent som i 2021 vant de 5. divisjon. Det ble jo ikke noe opprykk all den tid A-laget spiller i 4. divisjon, men DFI 2 kan fortsatt skape problemer for de andre lagene i divisjonen, og hadde startet med fire seire. Idd var for meg et av de store overraskelseslagene i fjor, og var nære på å ta den ene opprykksplassen, men sammenlignet med det, hadde de hatt en skuffende start denne gang. To poeng på fire kamper var deres foreløpige status etter to bortetap og to uavgjort-kamper på hjemmebane hittil.

Etter en start der lagene virket å føle litt på hverandre, så man snart tegn til at dette ikke var hjemmelagets dag. De satt ikke helt som det skulle for de, og de var nære på å havne under da Idd i det 17. minutt hadde en heading i stolpen. 25 minutter var akkurat passert da gjestene fra Halden likevel tok ledelsen, og det var Sondre Kirkeng Rørmyr som besørget 0-1. Fem minutter senere ble den ledelsen doblet da Jonas Kaurin fant nettmaskene, og i det 40. minutt noterte Rørmyr seg for sitt andre dagen da han økte til 0-3. Det var egentlig ikke noen verdens ting å si på at Idd ledet da dommeren blåste for pause. Jeg hadde da hatt selskap av min bror i en liten halvtime, men han fant da tiden moden for å gå hjem igjen.

Hjemmelaget var litt mer med etter pause, og skapte i det 58. minutt sin hittil største sjanse da et godt raid og innlegg av Magnus Hart endte med en heading like over fra Bendik Kvinge. Vi nærmet oss halvspilt omgang da Idd i stedet økte til 0-4 på en herlig kontring, og det var Jonas Kaurin som også han ble tomålsscorer. I det 73. minutt gikk det fra vondt til verre for vertene, for fra straffemerket økte Sondre Kirkeng Rørmyr da til 0-5 og noterte seg samtidig for hattrick. På overtid fikk de røde et trøstemål da et skudd i tverrliggeren ble fulgt opp av at Bendik Kvinge kranglet inn 1-5. Fortjent borteseier, og nå var det bare for meg å komme meg ned til min mors adresse, finne gjestesenga og få litt søvn før avreisen mot Stockholm morgenen etter.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Revisit:
Drøbak/Frogn 2 v Idd 1-5 (0-3)
5. divisjon Østfold
Seiersten Stadion, 11 May 2023
0-1 Sondre Kirkeng Rørmyr (26)
0-2 Jonas Kaurin (31)
0-3 Sondre Kirkeng Rørmyr (40)
0-4 Jonas Kaurin (67)
0-5 Sondre Kirkeng Rørmyr (pen, 73)
1-5 Bendik Kvinge (90+1)
Att: 38 (h/c)
Admission: Free

Next game: 12.05.2023: Reymersholms IK v IFK Aspudden-Tellus
Next norwegian game: 14.05.2023: Sprint-Jeløy v Fredrikstad 2
Previous game: 10.05.2023: Moss 2 v Drøbak/Frogn

More pics

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg