Borgen v Drøbak/Frogn 05.08.2022

 

Fredag 05.08.2022: Borgen v Drøbak/Frogn

Denne fredagen var det åpenbart en god del banehoppere som hadde tenkt å sette kursen mot Bødalen Gress, der Slemmestad skulle spille hjemmekamp, og jeg hadde da også blitt invitert med dit av min banehopper-kompis Stig-André Lippert. Imidlertid hadde jeg noen planer her i plankebyen som gjorde at jeg mistenkte at jeg ikke ville rekke det, men heller måtte holde meg nokså lokalt. Det viste seg da også å stemme, så jeg måtte dessverre takke nei og finne noe annet å gjøre. I så måte var det et knippe kamper i området, men jeg blinket meg nokså tidlig ut oppgjøret Borgen v Drøbak/Frogn som en ‘reserveløsning’ som jeg til syvende og sist altså endte opp med å benytte meg av.

Selv om jeg nå er tilbake i Fredrikstad-traktene, er jo Drøbak fortsatt stedet jeg har bodd mesteparten av mitt liv, og således er det ikke unaturlig at Drøbak/Frogn er en klubb jeg har fulgt litt med opp gjennom årene. Nå tydet ting på at min kompis Nichlas Furu også var på vei tilbake for fullt etter skade, så jeg tenkte det kunne være en fin anledning å dra opp til Mobakken for å se om han spilte. Jeg kunne selvsagt bare spurt ham om det, men det var uansett greit med en ny visitt til Mobakken, så etter å ha unnagjort dagens planer kastet jeg meg raskt på en buss som skulle til et tettsted i utkanten av Fredrikstad: nemlig Sarpsborg. Der fikk jeg byttet buss og kommet meg til Mobakken, der jeg ankom med god tid til avspark.

Jeg så snart at det ikke var noen Nichlas å se, og det bekreftet da også lagoppstillingene. Det dreide seg om kamp i 4. divisjon Østfold, der suverene Råde toppet med en ti poengs luke ned til Kvik Halden 2 og Sarpsborg FK, og sistnevnte hadde også én kamp mer spilt. Det var 12 poeng ned til Kråkerøy og Østsiden, og 14 poeng ned til DFI, og alle disse hadde på sin side én kamp til gode. Derfra var det en fem poengs luke ned til Lisleby på sjuende, og ytterligere ett poeng ned til Borgen på åttende. Før avspark ble tatt, kom det en kar rundt og tok 50 kroner i inngangspenger, og jeg ble også ‘lurt’ til å kjøpe lodd à 20 kroner for vi var i gang ute på banen. Jeg hadde for øvrig bange anelser da jeg så at en DFI-supporter hadde tatt med seg en vuvuzela, men heldigvis skulle han begrense seg til et støt eller to ved scoring for gjestene.

Det var vertene som kom best i gang og tok ledelsen 1-0 i det niende minutt, da et flott angrep endte med et like flott innlegg som ble styrt i mål av Harald Stenrød. Markus Aaser Grønli hadde få minutter senere et skudd i stolpen for DFI. Deretter var Stenrød frempå igjen for Borgen, men avslutningen gikk nå lite utenfor. I det 27. minutt satt den for DFI, og det var Niclas Semmen som utlignet til 1-1. Sju minutter senere hadde DFI snudd det da Leo Lenoci raget høyest og headet inn 1-2. Et par-tre minutter før pause var det Philip Semmen sin tur til å tegne seg på scoringslista ved å sette inn 1-3, og det kunne blitt enda styggere for Borgen før pause, men på overtid endte en stor DFI-sjanse med at keeper fikk slått til corner. 1-3 halvveis.

Tidlig i andre omgang fikk DFI en enorm dobbeltsjanse, men det forble 1-3 frem til vi nærmet oss halvspilt omgang og Leo Lenoci styrte inn sitt andre for dagen. Mikkel Aarstrand var deretter nærmest alene gjennom, men klarte ikke å øke ytterligere. Det klarte heller ikke Lenoci sekunder senere, da en parade fra Borgen-keeperen hindret ham i å score hattrick. Borgen yppet seg deretter med en heading like utenfor, mens en avslutning fra DFI-innbytter Cirtis Bokuma led samme skjebne. I det 84. minutt fikk Lenoci sitt hattrick, og det kom direkte på et flott utført frispark som besørget 1-5. Tre minutter senere rullet DFI opp igjen, og Markus Aaser Grønli økte til 1-6. DFI var imidlertid ikke helt ferdig, for på overtid fastsatt Curtis Bokuma sluttresultatet til 1-7. Ingen tvil utover i andre omgang, og en velfortjent seier og tre poeng med bortelaget hjem til Drøbak. Selv gikk jeg for å ta bussen hjem.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Revisit:
Borgen v Drøbak/Frogn 1-7 (1-3)
4. divisjon Østfold
Mobakken, 5 August 2022
1-0 Harald Stenrød (9)
1-1 Niclas Semmen (27)
1-2 Leo Lenoci (34)
1-3 Philip Semmen (43)
1-4 Leo Lenoci (67)
1-5 Leo Lenoci (84)
1-6 Markus Aaser Grønli (88)
1-7 Curis Bokuma (90+2)
Att: 72 (h/c)
Admission: 50 NOK

Next game: 06.08.2022: Hafslund/VIL v Torp
Previous game: 04.08.2022: Fredrikstad v Stabæk

More pics

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg