Borgen v Ås 08.02.2023

 

Onsdag 08.02.2023: Borgen v Ås

Etter en tirsdag uten fotball, var det på tide med en tur ut igjen, til tross for at værgudene ikke akkurat viste seg fra sin beste side. Heldigvis skal jeg etter fjorårets tur til Sør-Amerika være vaksinert for litt av hvert, for jeg måtte igjen sette meg på buss nummer 2 med «Sarpsborg» i panna. Oppe i Norges svar på Grums byttet jeg til bussen mot Sandbakken, der Borgen denne kvelden skulle vertskap for divisjons-kollega Ås i en treningskamp.

Vel fremme på Sandbakken så jeg at det har skjedd ting der siden min siste visitt i siste halvdel av mars 2022. De var tydeligvis i full gang med å reise et garderobebygg e.l. på den ene langsiden, og det kan sikkert komme godt med. Litt tak over hodet hadde også vært greit denne kvelden, men jeg måtte foreløpig ta til takke med å søke ly for vinden bak hjørnet på det nevnte bygget frem til kampen ble sparket i gang. Der fikk jeg også selskap av André Wauthier, og for å gjøre en lang historie kort, så vi sammen en første omgang som ikke vil gå inn i historiebøkene som noen enorm ‘højdare’.

Det sto 0-0 halvveis, og det var etter hvilen at ting skulle begynne å skje. Ås tok ledelsen tidlig i andre omgang, og halvveis ut i omgangen doblet de ledelsen fra straffemerket. Borgen reduserte til 1-2 med et kvarters tid igjen, men Ås gjenopprettet tomålsledelsen sju minutter senere. Det var temmelig ufyselig på Sandbakken denne kvelden, og da det ene målet rett og slett blåste ut av stilling i kampens siste ordinære minutt, var det kanskje greit å si at nok var nok, så dommeren blåste av med 1-3 som sluttresultat. Borgen gjør det fortsatt ikke spesielt skarpt med meg som tilskuer, og statistikken er nå 0-1-8. De ser nok gjerne at jeg ikke kommer igjen med det aller første.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Revisit:
Borgen v Ås 1-3 (0-0)
Friendly
Sandbakken, 8 February 2023
0-1 (49)
0-2 (pen, 69)
1-2 (77)
1-3 (84)
Att: 23 (h/c)
Admission: Free

Next game: 09.02.2023: Strømsgodset v Raufoss (@ Birkebeineren)
Previous game: 06.02.2023: Torp v Begby

More pics

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg