Begby v Drøbak/Frogn 23.01.2023

 

Mandag 23.01.2023: Begby v Drøbak/Frogn

Denne mandagen var det satt opp en treningskamp mellom Begby og Drøbak/Frogn, og sistnevnte hadde jeg to dager tidligere sett valse over Kolbotn i en av de såkalte VAR-test kampene på Sarpsborg Stadion. Jeg hadde derfor vært litt usikker på om det var snakk om ny kamp allerede for DFIs A-lag eller om den ville bli avlyst som følge av deres deltakelse i Sarpsborg. Eventuelt kunne det være deres andrelag. Jeg spurte en av DFI-lederne om dette på lørdagen, uten at de kjente til det, men fikk av Begby-trener Jørgen Fog etter hvert bekreftet kamp, samtidig som jeg også fant ut at det ville dreie seg om et blandingslag. Til tross for at det fristet litt å holde seg inne i kulda, valgte jeg å ta turen for å se på.

Noen hadde jo også vært nysgjerrige på at det skulle bli kamp på Nye Begbybanen, etter at den planlagte åpningen av Begbys nye bane i forbindelse med deres siste hjemmekamp i fjor måtte legges på is da den ikke ble klar i tide. Det var den fortsatt ikke, og da jeg ankom Begby registrerte jeg fort at dekket på Begby Arena fremsto temmelig glatt, slik jeg tolket spillerne som varmet ut ute på plastsavannen. Videre registrerte jeg at det ganske riktig var en miks av DFI-spillere, inkludert noen av de som hadde vært med å feie over Kolbotn. Kanskje kan man kalle det et forsterket andrelag? For Begby sin del var jeg etter fjorårets imponerende serieavslutning spent på hva de ville kunne på dette året.

Jeg fikk snart selskap av Trond Sæterøy, og sammen så vi at DFI tok ledelsen i det 19. minutt med en lobb over keeperen. Det gikk kun to minutter før Begby utlignet til 1-1 fra straffemerket. I det 35. minutt skjøt Begby i stolpen, før returen på blank bel satt over, og sekunder senere lå i stedet ballen i Begby-målet. 1-2, og i omgangens siste minutt satt DFI også inn et tredje mål via stolpen. Dermed 1-3 til pause, og mer enn det ble det ikke. Det hadde utviklet seg til en viss parodi ute på en speilglatt kunstgressmatte, og DFI ville rett og slett ikke mer av frykt for å utsette spillerne for skader. Det virket ikke som om Begby klaget veldig på at det kun ble én omgang heller. Om de to lagene fikk veldig mye ut av kveldens økt, må andre svare på, men satt i hvert fall pris på at Trond skysset meg hjem.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Revisit:
Begby v Drøbak/Frogn A-A (abandoned at half time with score at 1-3, due to icy surface)
Friendly
Begby Arena, 23 January 2023
0-1 (19)
1-1 (pen, 21)
1-2 (36)
1-3 (45)
Att: 18 (h/c)
Admission: Free

Next game: 25.01.2023: Fram Larvik v Pors (@ Månejordet)
Previous game: 21.01.2023: Drøbak/Frogn v Kolbotn (@ Sarpsborg Stadion)

More pics

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg