Lincoln City v Shrewsbury Town 19.09.2009


Lørdag 19.09.2009: Lincoln City v Shrewsbury Town

Jeg våknet i Sheffield med kennelhoste av en annen verden. Matlysten var ikke større enn at jeg droppet frokost til fordel for innkjøp av et par sandwicher på WHSmith før avreise fra Sheffield. Et par togbytter senere gikk jeg av toget i Lincoln, og fant fort ut at å gå opp til hotellet Duke William oppe på høyden i Bailgate-området ikke var spesielt aktuelt, særlig ikke i min relativt dårlige form. En lokal og meget hyggelig taxisjåfør ga meg mye info om byen før han slapp meg av så nær hotellet han kunne, der oppe ved Bailgates usedvanlig idylliske trange gågater i skyggen av den fantastiske Lincoln Cathedral. Jeg hadde avtalt møte med en venninne som skulle komme ned fra Skegness, men først skulle jeg se Lincoln City ta imot Shrewsbury Town til League Two-dyst.

En Strongbow ble inntatt før taxituren tilbake ned i «lavlandet» i nærheten av togstasjonen, og jeg fant ut at jeg hadde mer enn god nok tid til nok en pitstop på veien. Over et glass ble jeg av et par Shrewsbury-supportere gjort oppmerksom på deres bemerkelsesverdige gode statistikk på Sincil Bank, der vertene siden 1975 visstnok kun har vunnet to av 17 kamper mot Shrewsbury. Jeg ruslet videre langs kanalen mot Sincil Bank, og etter først ha gått feil vei og endt i en blindvei, fant jeg til slutt frem. Jeg betalte meg inn med £17 og tok plass på den forholdsvis store Lincs Coop Stand.

Der kom jeg i prat med en lokal veteran som jeg ble sittende å utveksle kommentarer og småprate litt med i løpet av kampen. Men der Salop-folket hadde uttrykt forhåpninger om playoff og eventuelt opprykk, var ikke Lincoln-supporteren like optimistisk på sine gutters vegne. Han følte at The Red Imps ikke lenger holdt helt samme nivå som da klubben få år tidligere hadde tatt seg til playoff hele fem sesonger på rad.

Det var gjestene fra Shropshire som startet best, og både Dave Hibbert, Jake Robinson og Jake Simpson hadde gode sjanser. Så, etter en snau halvtime, kom Kevin McIntyre seg fri og crosset in i feltet. Lincoln-forsvaret fikk ikke klarert, og Simpson la opp til Robinson som dundret inn 0-1 til stor jubel fra bortefansen på IMPS Stand til høyre for oss. City var på sin side meget tafatte, og deres eneste sjanse i første omgang kom i form av et skudd fra drøye 20 meter som keeper Steve Phillips ikke hadde altfor store problemer med. Det var i det hele tatt en frustrerende ettermiddag for Lincoln-folket. Shrewsburys forsvar hadde full kontroll, og det de slapp gjennom ble ordnet greit opp i av keeper Phillips.

Starten av andre omgang var hjemmelagets beste periode, og innbytter Jamie Clarke kunne fort utlignet, men hans skudd fra skrått hold subbet tverrliggeren. Lenell John-Lewis var med målet gapende foran seg kun et hårstrå unna å få luggen på et farlig innlegg. Shrewsbury gjenfant imidlertid fatningen, og virket nå stadig skumle på kontringer. Det utviklet seg etter hvert til å bli ganske ampert, med et par forholdsvis stygge episoder. Store protester var det også da dommeren tildelte Shrewsbury straffe med snaue kvarteret igjen, for det han mente var en hands av Imps-forsvarer Moses Swaibu. Dave Hibbert sendte keeper Rob Burch feil vei og økte ikke ufortjent til 0-2. Det var også sluttresultatet da dommeren omsider blåste av, og Lincoln City hadde gått på sitt femte tap på seks kamper.

Jeg la snart Sincil Bank bak meg og fikk praiet en taxi tilbake opp til Bailgate-området, hvor jeg etter hvert fikk besøk av min venninne. Vi endte opp med å tilbringe hele kvelden rundt i de mange koselige utesteder i området, som forøvrig kan anbefales på det varmeste. Det var bare å nyte livet, for dagen etter skulle jeg igjen returnere til Norge etter en fin tur med åtte kamper på ni dager.

English ground # 21:
Lincoln City v Shrewsbury Town 0-2 (0-1)
League Two
Sincil Bank, 19 September 2009
0-1 Jake Robinson (29)
0-2 Dave Hibbert (pen 76)
Att: 3 234
Admission: £17
Programme: £2,50

Next game: 28.12.2009: Leyton Orient v Southend United
Previous game: 18.09.2009: Sheffield United v Sheffield Wednesday



More pics

 

 



0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg