Torp v Trosvik 09.02.2023

 

Torsdag 09.02.2023: Torp v Trosvik

Jeg hadde allerede vært i Krokstadelva og sett Strømsgodset v Raufoss sammen med Tom Børkeeiet, men etter at han slapp meg av på Ski stasjon slik at jeg kom meg med toget tilbake til Fredrikstad, hadde jeg planer om ytterligere en kamp her hjemme i lokalområdet. På Sportsplassen på Torp skulle nemlig torpingene ta imot Trosvik til treningskamp denne kvelden, og da kunne jeg jo like gjerne også få med meg den, så jeg ble med bussen opp til Torp og varmet meg ved å søke tilflukt i ‘varmestua’ frem til avspark.

Det var kun tre dager siden min forrige kamp her på Sportplassen, da Torp hadde spilt 3-3 mot Begby, og det meste av snøen hadde nå forsvunnet siden da. Jeg var litt spent på hva Torp fra 6. divisjon hadde å by på mot 5. divisjons-motstand i form av Trosvik, og det var torpingene som tok ledelsen. Kvarteret var passert da Daniel Willadsen ble felt og dommeren pekte på straffemerket, og han tok selv straffesparket som han omsatte i scoring og sørget for at det sto 1-0. Det var fortsatt stillingen ved pause, men det skulle bli mer nettsus etter pause.

I andre omgangs tredje minutt headet Hojar Mohammedi inn utligningen, og samme mann var på ferde og ga Trosvik ledelsen idet vi nærmet oss veldig en time spilt. I det 78. minutt ble Emil Thorvaldsen spilt gjennom, og han rundet keeper og utlignet til 2-2. På tampen ble det litt drama, for Trosvik fikk først en mann utvist, og deretter scoret Emil Thorvaldsen sitt andre for dagen i det 89. minutt, og trodde nok han hadde gitt Torp seieren. Trosvik gikk imidlertid rett i angrep og utlignet til 3-3 ved Ridouan Elyounoussi, og slik endte det på en sur februar-kveld på Torp. Det var bare p komme seg hjem i varmen.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Revisit:
Torp v Trosvik 3-3 (1-0)
Friendly
Torp Idrettsplass, 9 February 2023
1-0 Daniel Willadsen (pen, 17)
1-1 Hojat Mohammadi (48)
1-2 Hojat Mohammadi (60)
2-2 Emil Thorvaldsen (78)
3-2 Emil Thorvaldsen (89)
3-3 Ridouan Elyounoussi (90)
Att: 24 (h/c)
Admission: Free

Next game: 10.02.2023: Sparta v Sarpsborg FK
Previous game: 09.02.2023: Strømsgodset v Birkebeineren (@ Birkebeineren)

More pics

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg