Kvik Halden v Ørn Horten (@ Østfoldhallen) 25.02.2022

 

Fredag 25.02.2022: Kvik Halden v Ørn Horten

Helgen var her, og mens jeg fortsatt vurderte alternativene for lørdagen, var det ingen grunn til å ikke få med seg en kamp også på fredagskvelden. Nå skal jeg muligens passe meg litt så ikke Østfoldhallen blir min mest besøkte ‘bane’ denne sesongen, men det er nok alvorlig talt liten fare for det når blant annet FFK kommer ordentlig i gang på Fredrikstad Stadion igjen. Uansett var utvalget av kamper i nærheten denne dagen begrenset til en treningskamp i nettopp Østfoldhallen, der Kvik Halden skulle måle krefter mot Ørn Horten. Derfor tok jeg turen dit for å se min femte kamp der i 2022.

Etter å ha busset inn til Fredrikstad sentrum og byttet buss der, ankom jeg med kun 5-10 minutter til avspark, og rakk så vidt å hilse raskt på Kviks keepertrener Scott før jeg tok plass på tribunen. Dette var et møte mellom to klubber som begge hører hjemme i 2. divisjon og som også vil møtes i sin avdeling i år. Kvik Halden har jo de siste årene etablert seg på øvre halvdel av 2. divisjon, mens tradisjonsrike Ørn Horten nå også er tilbake i 2. divisjon etter at de i fjor vant sin 3. divisjons-avdeling og dermed sikret opprykk etter en durabelig duell med sin Vestfold-rival som nå heter FK Eik Tønsberg 871. Jeg tror personlig at de ikke på noen måte vil bli noen kasteball i årets 2. divisjon, men var litt spent på hva de nå kunne levere i treningskampen mot det man må si har blitt et etablert 2. divisjonslag.

Det var de brunkledde fra Horten som fikk kampens første sjanse i form av en avslutning som ble slått til corner, og med ti minutter spilt ble det påfølgende hjørnesparket stusset i mål. Jeg som på dette tidspunktet sto i andre enden av hallen så bare at noen fikk hodet på ballen der inne i feltet, og mistenkte at det kanskje var et selvmål, men i ettertid ser jeg at Adrian Rogulj ble kreditert. Uansett sto det 0-1, og noen minutter senere hadde Ørn en ny sjanse med et skudd som imidlertid gikk rett på keeper. Vi nærmet oss en halvtime da Ørn vartet opp med et flott angrep, og da ballen ble spilt gjennom til Simen Skogestad, gjorde han ingen feil.

For Kvik sin del hadde de mye ball, men klarte foreløpig ikke å finne ut av forsvaret til Ørn, og virket veldig omstendelige om uoppfinnsomme. Forsøkene på å vri spillet krevde også såpass mange trekk at Ørn-spillerne hadde godt med tid til å forflytte seg. Før pause virket det rett og slett skumlere når Ørn kom i angrep. Kvik hadde dog en avslutning som gikk via beinet til en forsvarer og like utenfor, men det måtte til slutt et straffespark til. Det virket noe unødvendig fra Ørn sitt ståsted, og ble idømt helt på tampen av første omgang. Med en av omgangens aller siste ballberøringer sørget Albert Makiadi for redusering slik at det sto 1-2 halvveis.

Jeg hadde talt meg frem til at det var 78 tilskuere til stede, og etter en kjapp røykepause på utsiden, fikk jeg sammen med de øvrige av disse se en andreomgang som en stund var tam og nokså kjedelig. Det ville vært ikke vært en treningskamp i februar om ikke begge lag gjorde en rekke bytter, og en Ørn-tilhenger mente at de byttet seg ned etter pause. De hadde i hvert fall en avslutning som så ut til å sneie utsiden av stolpen, men kanskje dro etter hvert Kvik fordel av at de brune ikke lenger holdt samme kvalitet der bak, og når en kar som Øystein Lundblad Næsheim nå opererte på topp for haldenserne, kan det fort ende med nettsus.

Det var også det det gjorde da han styrte inn et innlegg og utlignet til 2-2 med tjue minutters tid igjen, og nå var det Kvik som styrte ute på hallens kunstgress. Også nå var det i omgangens siste ordinære minutt at det ble nettsus og avgjørelsen falt, og det var Deni Hasanagic som sørget for 3-2 og seier til Kvik Halden. Ørn hadde startet best, mens Kvik Halden hadde våknet sent men godt. Det skal bli spennende å se hva disse to klubbene kan gjøre i årets 2. divisjon. Jeg fikk nok en gang merke kollektivtrafikkens upålitelighet da bussen fortsatt ikke hadde kommet sju minutter etter at den skulle vært der, og siden det betød at jeg nå ikke ville rekke ferje-forbindelsen fra Lisleby, gikk jeg i stedet opp igjen på hovedveien og busset hjem via omveien om Fredrikstad sentrum.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Revisit:
Kvik Halden v Ørn Horten 3-2 (1-2)
Friendly
Østfoldhallen, 25 February 2022
0-1 Adrian Rogulj (11)
0-2 Simen Skogestad (29)
1-2 Albert Makiadi (pen, 45)
2-2 Øystein Lundblad Næsheim (70)
3-2 Deni Hasanagic (90)
Att: 78 (h/c)
Admission: Free

Next game: 26.02.2022: Selbak v Askim Fotball
Previous game: 24.02.2022: Lisleby v Sarpsborg FK

More pics

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg