Greåker v Lisleby 05.03.2024

 

Tirsdag 05.03.2024: Greåker v Lisleby

Etter mandagens svipptur over grensen, var det tilbake til norsk fotball denne kvelden, og det sto til slutt mellom Tunebanen og Moa da jeg skulle velge meg kveldens destinasjon. Det ble til slutt Moa, der Greåker og Lisleby skulle møtes til treningskamp. Dette er to lag som også skal møtes i årets 4. divisjon, etter at Greåker sikret seg opprykk tilbake dit sammen med Selbak, samtidig som Lisleby reddet sin plass i divisjonen med et aldri så lite nødskrik. Ut fra det jeg har sett hittil i treningskampene, vil det overraske meg stort om de blir å finne der nede i sumpa igjen i år, for jeg synes det virker som de har noe bra på gang. Hva Greåker gjelder, hadde jeg fortsatt til gode å se de i 2024, så jeg var også litt spent på hvordan de ville fremstå.

Etter å ha busset opp til Greåker, gjensto bare spaserturen bort til Moa, der jeg ankom i god tid før avspark. Da lagene hadde kommet seg ned trappa fra klubbhuset igjen og kampen kom i gang, kunne jeg nokså raskt se at Greåker fortsatt ser ut til å være gode på det de også var gode på i fjor. De kommer ofte hurtig fremover, med baller opp og innlegg fra kanten som ofte blir farlige. De hadde da også vært skumlest frempå da de i det 25. minutt fikk ballen i nettet, og nettkjenningen kom nettopp etter et innlegg fra kanten som ble styrt inn, men offside-flagget var denne gang oppe. Det var kort oppsummert fortsatt målløst ved pause, da det ble gjort en hel rekke bytter i forkant av andre omgang.

Det var lenge så som så med de store sjansene, selv om Lisleby utover i andre omgang begynte å presse merkbart. Jeg begynte rett og slett å lure på om min ‘streak’ med 114 strake kamper med scoringer skulle ryke, men så fikk Lisleby uttelling etter et fint angrep. En lang ball opp på venstrekanten, det ble dratt av en mann og lagt inn i feltet, og lagt tilbake til Imran Ibrahim som avsluttet kontant i nota. Fem minutter senere fikk Greåker et frispark på 16-meterstreken, og ballen ble curlet rett opp i det bortre krysset. 1-1. Ytterligere tre minutter frem i tid var imidlertid Lisleby tilbake i ledelsen etter at et frispark ble slått inn i feltet. Det ble headet i tverrliggeren, og returen ble på nærmest utrolig vis blokkert av Greåker-keeperen før Jens-Kristian Jørgensen omsider fikk kjempet ballen i mål til 1-2. Det gikk mot Lisleby-seier, men i det tredje overtidsminuttet ble et Greåker-frispark headet i mål på bakre stolpe, og dermed endte det 2-2.

 

 

 

 

 

 

 

 

Revisit:
Greåker v Lisleby 2-2 (0-0)
Friendly
Moa, 5 March 2024
0-1 Imran Ibrahim (79)
1-1 (84)
1-2 Jens-Kristian Jørgensen (88)
2-2 (90+3)
Att: 28 (h/c)
Admission: Free

Next game: 08.03.2024: Fredrikstad v Sandefjord Fotball
Previous game: 04.03.2024: Eds FF v Åsebro IF
Previous norwegian game: 02.03.2024: Selbak v Tistedalen

More pics

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg