Fredrikstad G19 v Nordstrand G19 09.09.2021

 

Torsdag 09.09.2021: Fredrikstad G19 v Nordstrand G 19

Da denne dagens fotballmeny i Østfold bød på et særdeles skrint utvalg, hadde jeg igjen vurdert en fotballfri kveld hjemme, men nok en gang lot jeg meg friste til en tur ut. Denne gang ble jeg litt nysgjerrig på FFKs G19-lag som skulle i aksjon, og bestemte meg omsider for at jeg like gjerne kunne benytte anledningen til å ta en kikk på den yngre garde i klubben for å se om jeg kunne se noen lovende unggutter med en stor fremtid på klubbens A-lag. Denne kvelden var det Interkrets det dreide seg om for G19-laget, og Nordstrand var motstander, med kampstart såpass sent som klokken 20.15. En kompis hadde vurdert å bli med, men jeg hørte aldri noe mer, så jeg dro dermed alene og regnet med å kanskje se ham der.

Det er gratis inngang på Fredrikstad Stadion i anledning G19-kampene, der man også kun åpner en av inngangene på hovedtribunen, men det dukket til slutt opp rundt 100 skuelystne for å se klubbens talenter. Det var lenge mye finspill og lite av skikkelige sjanser, før hjemmelagets Nicolai Nilsen hadde et frispark som smalt i tverrliggeren. Etter en halvtimes tid var jeg på vei til å applaudere det som for meg så ut som kveldens soleklart beste takling, men det ble selvsagt automatisk blåst frispark sporenstreks. Det var glemt da FFK sekunder senere fikk en god sjanse, men Nordstrands keeper fikk blokkert. Med fem minutter til pause tok gjestene ledelsen ved Oscar Selander Nilsson som med et skudd i bortre hjørne besørget 0-1, som også var stillingen halvveis.

FFK jaktet utligning etter pause, men det var Nordstrand slo til igjen og doblet ledelsen i det 58. minutt, da Edward Alecsander Nordheim Kling økte til 0-2. Selv om FFK hadde mye ball, følte jeg at det ble for småpent, fikst og veldig ineffektivt der fremme, og de skulle gjerne på død og liv spille seg gjennom midten med småspill og fiksfakserier der det var som trangest. De ganger de kom til innlegg, fant de stort sett ikke sitt mål. Det gjorde man imidlertid da Filip Alexandersen Stensland headet inn reduseringen til 1-2 i det 93. minutt. FFK skapte deretter flere gode sjanser mot slutten, men ble på overtid nesten kontret i senk da Thomas Helgheim driblet alt som var og chippet over keeper. En FFK-forsvarer kom seg imidlertid tilbake og fikk klarert med nød og neppe.

Dermed endte det med 1-2 og et litt skuffende hjemmetap for FFKs unggutter, men det hadde vært artig å ta en kikk på de for å se litt hva som rører seg i klubbens yngre rekker. Det er jo tross alt ikke altfor ofte jeg ser G19. Mens jeg på vei ut sto og betraktet en av de historiske utsmykningene på toppen av trappa ved inngangspartiet, ringte min kompis som tidligere hadde meldt interesse, og fortalte at han hadde sovnet på sofaen. Slik kan det gå, men nå skulle jeg selv hjem og etter hvert få meg litt søvn etter nok en dag med fotball. Det hører jo med til sjeldenhetene at jeg har en fotballfri dag akkurat nå om dagen.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Revisit:
Fredrikstad G19 v Nordstrand G19 1-2 (0-1)
G19 Interkrets
Fredrikstad Stadion, 9 September 2021
0-1 Oscar Selander Nilsson (41)
0-2 Edward Alecsander Nordheim Kling (58)
1-2 Filip Alexandersen Stensland (83)
Att: Ca. 100 (est)
Admission: Free

Next game: 10.09.2021: Rakkestad v Sprint-Jeløy
Previous game: 08.09.2021: Rolvsøy 2 v Torp 2

More pics

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg