31.08.2015: En kikk på The Orchard (Bedfont & Feltham)


Etter å ha vært innom Bedfont Sports’ hjemmebane, ville jeg også ha en rask kikk på The Orchard, som er hjemmebanen til naboen Bedfont & Feltham. De to ligger rett ved siden av hverandre langs Hatton Road, og i det kraftige regnværet skyndte jeg meg bort til inngangen til The Orchard. I motsetning til ved Recreation Ground, kom jeg meg imidlertid ikke innenfor portene på The Orchard, og måtte derfor nøye meg med en kikk fra utsiden.

 

Bedfont & Feltham er faktisk offisielt en enda yngre klubb enn sin nabo Bedfont Sports, og ble stiftet så sent som i 2012 gjennom en sammenslåing av Feltham FC og Bedfont Football and Social Club (eierne av Felthams hjemmebane). De har imidlertid røtter tilbake til 1946 da Feltham FC ble stiftet under navnet Tudor Park. De tok navnet Feltham FC i 1963, og spilte flere år i Isthmian League. Etter den nevnte sammenslåingen i 2012 måtte de vente et år til 2013 før de fikk lov til å skifte navn fra Feltham til Feltham & Bedfont, siden Feltham FC allerede hadde registrert en lag som deltaker i 2012/13-utgaven av FA Vase.

 

Klubben er nå å finne i Combined Counties League Division One, der de to sesonger på rad har endt på 5. plass. Kan denne sesongen bli sesongen der de i ny ham returnerer til Premier Division? En av konkurrentene i så måte ser ut til å kunne bli CB Hounslow United, som for tiden banedeler her på nettopp The Orchard. Jeg måtte dessverre altså nøye meg med en utvendig kikk og forsøk på å spionere litt gjennom portene, og gikk deretter for å ta bussen mot dagens første kamp.

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg