Barnet v Southend United 05.10.2010


Tirsdag 05.10.2011: Barnet v Southend United

Jeg hadde avtalt med min kompis Scott å ta turen til Barnet for å se hans Southend United kjempe om avansement i Football League Trophy (eller Johnstone’s Paint Trophy om du vil). Og etter å ha tatt toget inn til London, tok jeg tubens Northern Line til den nordlige endestasjonen High Barnet. Etter å ha gått opp gangveien, så jeg raskt vårt avtalte møtested lenger ned på den andre siden av hovedveien – nemlig puben The Old Red Lion.

Etter en halvtimes tid med venting på puben, kom Scott kjørende. Og ytterligere en times tid senere kom bussene med de øvrige Southend-supporterne – inkludert en rekke gamle kjente. Stemningen var god, og da det dro seg mot avspark fant vi veien inn på East Terrace, som i sin helhet var gitt gjestene fra Essex. Det tynneste programmet jeg har sett fra en Football League-klubb i forbindelse med ordinær kamp, hadde blitt kjøpt inn for £3. Noe stivt all den tid det nesten var lest ferdig allerede før avspark; det tok ikke mange minuttene.

Det var andre runde i den såkalte sørlige avdelingen av turneringen, og The Shrimpers kom best i gang på bortebane da Matt Paterson styrte inn Harry Crawfords innlegg etter snaut halvspilt første omgang. Kort etter var gjestene centimetre fra å doble ledelsen da et frispark fra Louie Soares traff stolpen etter å ha forandret retning i muren. Et publikum bestående av 1 356 betalende så at 0-1 sto seg til pause – blant dem over 500 tilreisende.

Kort etter oppstart fikk Southend sin viktige Bilel Moshni utvist etter håndgemeng, uten at et håpløst tannløst Barnet klarte å utnytte fordelen av en ekstra mann. Kun fem minutter senere kunne derimot gjestene slå til igjen etter en lang ball fremover mot Paterson. Barnets keeper Jake Cole nådde ikke ut i tide, og Paterson kunne vippe ballen over Cole til 0-2.

Josh Simpson holdt på å øke ytterligere med et langskudd som suste like over, før Mauro Vilhete etter 79 minutter ga hjemmelaget håp ved å heade inn reduseringen til 1-2 fra en corner. Man forventet nå kanskje et stormløp mot Southend-målet, men i stedet sikret Louie Soares etter 85 minutter avansement med sitt første mål for klubben. Hans langskudd skiftet retning og gikk inn via tverrliggeren til 1-3.

Det ble også sluttresultatet, og for Southend ventet nå i neste runde Charlton Athletic, som hadde vunnet 2-1 borte i «Twilight zone» Milton Keynes. For min del gjaldt retur til Reading, og Scott hadde tilbudt seg å kjøre meg tilbake – noe jeg selvsagt takket ja til. Nok en hyggelig fotballkveld med Southend-gutta ble avsluttet med litt junk food i Reading, før jeg takket Scott for turen og unnet meg en Strongbow på Monk’s Retreat før jeg trakk meg tilbake for kvelden.

English ground # 30:
Barnet v Southend 1-3 (0-1)
Football League Trophy, Second Round, Southern Section
Underhill Stadium, 5 October 2010
0-1 Matt Paterson (22)
0-2 Matt Paterson (55)
1-2 Mark Marshall (79)
1-3 Louie Soares (85)
Att: 1,356
Admission: £8
Programme: £3

Next game: 08.01.2011: Southend United v Chesterfield
Previous game: 04.10.2010: Kingstonian v Sutton United

More pics

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg