Trosvik v Kråkerøy 2 22.04.2024

 

Mandag 22.04.2024: Trosvik v Kråkerøy 2

Vel hjemme fra Stavanger-turen var jeg for så vidt klar for nye sprell, men det var tydelig at turen til oljebyen hadde tatt på. I tillegg hadde det blitt en sen retur der jeg først kom meg i seng langt på natt. Denne mandagen hadde jeg i utgangspunktet vurdert mulighetene for å dra til Horten og se Ørn Horten mot Brann 2 klokken 16.00 for deretter å prøve å ta meg til Kurland for å se SFK i kveldskamp. Da jeg etter hvert våknet var det imidlertid noe mer fristende å slappe av hjemme. Etter hvert fikk jeg likevel «mark i ræva», og da ble løsningen å busse inn til Fredrikstad og Knipleveien, der jeg gikk av og spaserte de siste meterne opp til Trosvikbanen.

Der skulle Trosvik ta imot Kråkerøy 2 til kamp i 5. divisjon. Etter at Trosvik fikk sin opprinnelige serieåpning utsatt grunnet været, hadde de sesongåpnet med borteseier over Gresvik i Trondalen. Kråkerøy 2 hadde på sin side startet med uavgjort borte mot Trøgstad/Båstad (en kamp jeg også var på) og deretter tapt hjemme for Rygge. Jeg ankom med 5-10 minutter til avspark, og det gikk ikke lang tid før de to lagene kom ut av garderobene og entret banen. Det hadde vært en fin og klar dag, og det var fortsatt deilig i sola så lenge det varte, inntil den etter hvert gikk ned bak husene oppe i Søndre Skrellen slik at det ble temmelig kjølig.

Første omgang ble preget av mange dueller og relativt få sjanser, men Trosvik hadde hatt et par tilløp da de i det 27. minutt headet et frispark i stolpen. I det 40. minutt hadde de nok et frispark og denne gang gikk de for skudd, men det gikk utenfor. To minutter senere tok de ledelsen fra et hjørnespark, og det var Hojat Mohamadi som var sist på ballen og sørget for ledelse 1-0 for tiffarna. Det sto seg også til pause, da jeg tenkte først å søke tilflukt inne i varmen i klubbhuset, men ble stående i prat med en av Kråkerøys A-lagsspillere og et par Selbak-spillere som hadde møtt opp for å se på. Det var ingen grunn til å ha tro på at det ville nytte å ønske seg noen grader mer på gradestokken, så da fikk man i stedet satse på at spillet ville varme etter hvilen.

Trosvik stormet rett i angrep, men vinkelen ble litt for spiss, og skuddet ble reddet av keeper. I omgangens tredje minutt doblet de likevel ledelsen, og det var Jakob Sandnes som fra like utenfor 16-meteren sendte i vei et skudd som gikk inn via stolpen. 2-0, og nå hadde Kråkerøy-reservene en jobb å gjøre. De skred imidlertid til verket, og tre minutter senere hadde de også ballen i mål, men det ble annullert og dømt frispark utover. Trosvik hadde deretter et godt angrep, og kunne muligens punktert kampen, men avslutningen gikk like over. Vi nærmet oss timen spilt da Kråkerøy fikk en kjempesjanse. TIF-keeperen mistet ballen, og den ble snappet opp, men hjemmelaget fikk utrolig nok blokkert avslutningen fra meget godt hold.

I det 62. minutt fikk omsider Kråkerøy 2 sin redusering, og det var Herman Zimmermann Helgesen som reduserte til 2-1 med et skudd i det bortre hjørnet. Med rett i overkant av et kvarter igjen av ordinær tid fikk de også en utligning signert Aleksander Syversen. Nå sto det og vippet, og Trosvik hadde i det 85. minutt et frispark ute på siden av 16-meteren, og det ble skutt rett i tverrliggeren. To minutter senere falt avgjørelsen da Kråkerøy dundret frem på kanten og slo inn foran mål. Ballen gikk gjennom feltet, og på bakre stolpe dukkert en helt umarkert Herman Zimmermann Helgesen opp og satt inn 2-3. Kråkerøy 2 hadde snudd kampen. Trosvik gikk rett i angrep og hadde en sjanse der Kråkerøy fikk blokkert to ganger inne i feltet, og sekunder senere var det gjestene som hadde et skudd i stolpen. Dermed endte det 2-3, og de siste minuttene hadde jeg sett sammen med Marius Hoff som kom kjørende innom og tilbød meg skyss hjem. Det takket jeg ja til…

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Revisit:
Trosvik v Kråkerøy 2 2-3 (1-0)
5. divisjon Østfold
Trosvikbanen, 22 April 2024
1-0 Hojat Mohamadi (42)
2-0 Jakob Sandnes (48)
2-1 Herman Zimmermann Helgesen (62)
2-2 Aleksander Syversen (75)
2-3 Herman Zimmermann Helgesen (87)
Att: 47 (h/c)
Admission: Free

Next game: 23.04.2024: Rolvsøy v Vansjø/Svinndal
Previous game: 21.04.2024: Viking v Fredrikstad

More pics

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg