Trosvik v Idd 02.09.2024

 

Mandag 02.09.2024: Trosvik v Idd

Selv om jeg faktisk hadde vurdert å bli hjemme denne mandagskvelden, ble det likevel kamp, og da falt valget raskt på kampen mellom Trosvik og Idd på Trosvikbanen, dit en FFK-kompis også hadde tenkt seg. Jeg klarte å surre det litt til, for selv om jeg visste at kampstart var klokken 19.00, presterte jeg å se feil på busstidene. Der jeg tok oppstilling på holdeplassen på Sorgenfri, forsto jeg snart min blemme og at det var en time til neste 116-buss skulle komme, så det var bare å ile opp på Sarpsborgveien for å heller ta buss nummer 7. Således ankom jeg Trosvikbanen noe senere enn planlagt, og kampen var da allerede sparket i gang.

Status for Østfold-kretsens 5. divisjon var at Idd toppet med 39 poeng på sine 16 kamper, og selv om toer Ekholt hadde like mange poeng, hadde de også spilt to kamper mer. De to hadde en liten luke ned til Rakkestad som sto med 32 poeng på 17 kamper, og bak der igjen fulgte Kråkerøy 2 og Trosvik som begge hadde 28 poeng på sine 16 kamper. Det var altså serieleder Idd som kom på besøk til Trosvikbanen denne kvelden, så jeg forventet en tøff kamp gjestene ville by Trosvik god motstand. Min FFK-kompis var sammen med flere andre allerede på plass, og kunne fortelle at bortelaget allerede hadde tatt en tidlig ledelse.

Dette vil ikke bli noen veldig omfattende kamprapport. For det første gikk jeg glipp av de første snaue ti minuttene, og vi ble også stående å prate gjennom mye av kampen. Det var for øvrig Silas Næss som etter fem minutter hadde sendt serielederen Idd i føringen 0-1, og mens vi sto og pratet kunne vi se at det i den første omgangen var så som så med store sjanser etter dette, til tross for enkelte gode tilløp. Det ble med det ene målet før hvilen, og dermed kunne bortelaget Idd ta med seg en knapp ledelse inn i garderoben mens enkelte av oss tok en tur i kiosken i påvente av den andre omgangen.

Om Trosvik hadde forhåpninger om en snuoperasjon etter pause, fikk de planene seg en trøkk allerede et drøyt minutt ut i andre omgang, da Jonas Kaurin doblet bortelagets ledelse. 0-2. Etter en times spill reduserte Trosvik til 1-2 da Ridouan Elyounoussi rundet keeper og scoret. I det 85. minutt ble Idd også redusert til ti mann da Lars-Petter Ahlsen fikk det røde kortet, og i kampens nest siste ordinære minutt klarte Trosvik også å få sin utligning da Durim Mehmeti headet inn 2-2. Det ble også sluttresultatet, slik at det ble poengdeling. Med det var det bare for oss å komme seg mot bussholdeplassen og sette kursen hjemover.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Revisit:
Trosvik v Idd 2-2 (0-1)
5. divisjon Østfold
Trosvikbanen, 2 September 2024
0-1 Silas Næss (6)
0-2 Jonas Kaurin (47)
1-2 Ridouan Elyounoussi (61)
2-2 Durim Mehmeti (89)
Att: 31 (h/c)
Admission: Free

Next game: 03.09.2024: Borgar v Askim Fotball 3
Previous game: 01.09.2024: Ellenö IK v IFK Uddevalla
Previous norwegian game: 31.08.2024: Fredrikstad v Odd

More pics

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg