Sprint-Jeløy v Fredrikstad 2 28.07.2024

 

Søndag 28.07.2024: Sprint-Jeløy v Fredrikstad 2

Søndagsmenyen kan ikke akkurat sies å ha vært veldig innholdsrik, men på Jeløya skulle FFK2 gjestene Sprint-Jeløy, og jeg bestemte meg for å ta turen. Med avspark allerede klokken 12.00 måtte jeg imidlertid først sjekke om jeg faktisk ville klare å komme meg dit tidsnok, så sent som bussene her begynner å gå på søndager. Jeg ble etter hvert med 10.22-bussen, som er søndagens første, og kom meg til Fredrikstad stasjon tidsnok til å bli med 10.45-toget. I Moss hadde tydeligvis heller ikke bussene som betjener Jeløya begynt å gå ennå, så jeg la ut på den anslagsvis rundt halvtimes lange spaserturen fra Moss stasjon til Bellevue. Etter å ha krysset kanalen og tatt meg over på Jeløya, tok det ikke lang tid før det stoppet en bil, og bak rattet satt Tom Børkeeiet som beordret meg inn i bilen.

Nå ble vi riktignok opplært til å ikke gå inn i bilen til fremmede menn, men banehopperen Tom har jeg jo nå kjent en stund, og han er en trivelig kar som selvsagt ikke hadde annet enn edle hensikter. Etter at vi hadde fått parkert, betalte jeg meg inn med 60 kroner og kunne umiddelbart se at FFK 2 stilte sterkt utfra hvilke spillere som nå varmet opp ute på kunstgresset. Selv om FFK2 lå på en åttendeplass med 13 poeng på like mange kamper, var det kun to poeng ned til Sprint som befant seg på en 12. plass som er ensbetydende med plassen rett under streken. Vertene hadde kun Fyllingsdalen og jumbo Bodø/Glimt 2 bak seg, og var neppe direkte euforiske da de så hva FFK 2 kom med.

Med fra start var nemlig blant annet både Mads Nielsen, Brandur Hendriksson og begge Solberg-tvillingene, samt nysigneringen Fallou Fall, og på benkene var det ytterligere A-lagsspillere i form av Philip Aukland, Henrik Kjelsrud Johansen og Ludvig Begby. Det var da også det forsterkede FFK 2-laget som tok ledelsen i kampens tolvte minutt, da Oscar Aga fikk ballen servert på sølvfat av Sprint-keeperen og satt inn 0-1. Sprints keeper gjorde opp for seg med en god redning da FFK i det tjuende minutt hadde en trippelsjanse der de til slutt skjøt i tverrliggeren. Åtte minutter senere var det Amin Askar sin tur til å på håpløst vis gi bort ballen i eget forsvar, og FFK kom alene mot keeper, som igjen hindret scoring med en flott blokkering. Halvtimen var passert med et minutts tid da Brandur fyrte løs og traff stolpen helt oppe ved krysset, men flere mål ble det ikke før pause, selv om gjestene kunne og burde ledet mer halvveis.

I pausen kom Aukland, Begby og Kjelsrud inn for Brandur, Mads Nielsen og Aga. Et lite kvarter ut i andre omgang doblet FFK 2 sin ledelse. Keeper kom litt snodig ut, og Imre Bech Hermansen kunne trille inn 0-2. Jeg hadde vært litt spent på nysigneringen Fallou Fall som hadde flere gode inngripener, men med tjue minutters tid igjen hadde han en noe svak pasning som ble snappet opp, og Henrik Brest Knutsen fikk en god mulighet. Hans skudd ble imidlertid blokkert av enten keeper Ola Langbråten eller Philip Aukland som sto på streken. Vi skulle likevel få ett mål til, men det kom til FFK 2. I kampens tredje overtidsminutt var Henrik Kjelsrud Johansen sterk inne i Sprint-feltet da han feilvendt holdt på ballen før han la tilbake til Elias Solberg som skjøt via en Sprint-spiller og i mål til 0-3.

Det ble også sluttresultatet foran det jeg talte meg frem til å være 109 publikummere, og jeg må innrømme at jeg tross alt følte litt med et Sprint som fikk besøk av et langt sterkere FFK 2 enn det de aller fleste andre i avdelingen vil få – ikke minst lagene fra det høye nord – men slik er gamet så lenge man ikke får reservelagene over i en egen liga. Sprint får bare gjøre jobben selv mot disse andre i kampen mot nedrykk. Tom skysset meg tilbake til Moss stasjon, der han gikk på stolpejakt mens jeg gikk for å ta toget. Jeg merket meg imidlertid at en buss mot Sarpsborg var varslet om kun to minutter, og siden det var over 50 minutter til neste tog, valgte jeg å heller bli med denne bussen selv om det betød en tur innom Sarpsborg for å bytte buss. Til tross for at vi ble forsinket på veien, rakk jeg med nød og neppe bussen videre hjemover derfra, og ble deretter lokket med en tur på vår lokale pub på Selbak.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Revisit:
Sprint-Jeløy v Fredrikstad 2 0-3 (0-1)
3. divisjon avd. 6
Bellevue, 28 July 2024
0-1 Oscar Aga (12)
0-2 Imre Bech Hermansen (60)
0-3 Elias Solberg (90+3)
Att: 109 (h/c)
Admission: 60 NOK (concession)

Next game: 03.08.2024: Fredrikstad 2 v Fløya
Previous game: 27.07.2024: Fredrikstad v Rosenborg

More pics

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg