Rygge v Tistedalen 10.10.2024

 

Torsdag 10.10.2024: Rygge v Tistedalen

Jeg hadde allerede sett FFKs G19-gutter beseire Sandefjord Fotball på Fredrikstad Stadion og deretter inntatt et måltid på Burger King da jeg gikk for å ta bussen til Rygge. Det var rute nummer 630 mot Moss jeg skulle være med, og også denne gang hadde den tilsynelatende blitt forsinket på sin vei fra Halden, men kun 6-7 minutters forsinkelse er jo nærmest som presis for den ruta å regne. I drittværet ankom jeg Rygge Stadion med rundt ti minutter til avspark. Kampen i 5. divisjon var et møte mellom to lag som vil bli å finne i divisjonen også neste år. Når så godt som alle hadde spilt 23 kamper, lå Tistedalen på sjuendeplass med 33 poeng, mens Rygge lå to plasseringer og ett enkelt poeng bak, og kunne dermed passere sine gjester med hjemmeseier denne kvelden.

Her fikk jeg også snart besøk av mine banehopper-kompis Stig-André Lippert som noterte sin kamp nummer 1 000 i Futbology-appen og i den forbindelse også ble gjort litt ekstra stas på av vertsklubben. Det er bare å føye seg inn i rekken av gratulanter. Sammen så vi at Rygge tilrev seg et aldri så lite initiativ, og etter halvspilt omgang hadde de truffet både stolpen og tverrliggeren. I det 27. minutt fikk de da også hull på byllen, og det var Henrik Wold som viste gamle scoringstakter og sendte hjemmelaget i ledelsen 1-0. Det var da også stillingen fortsatt da dommeren blåste for pause og vi benyttet anledningen til å søke ly fra det nokså ufyselige været inne i kiosken i noen skarve minutter.

En svært lite samarbeidsvillig telefon gjorde at det denne gang ikke ble noen oppdateringer underveis fra min side (derfor er også det første bildet fra en tidligere kamp), men noen minutter ut i andre omgang var Henrik Wold på ferde igjen. Et frispark ue ved sidelinja rundt tjue meter fra mål seilet faktisk rett i nettet, og det sto 2-0. Etter halvspilt andreomgang kranglet Marius Strøm seg gjennom, rundet keeper og sørget for ny spenning ved å redusere til 2-1 for Tistedalen, men i det 82. minutt gjenopprettet Ole-Martin Wold tomålsledelsen ved å sette 3-1 mellom bena på keeper. Flere mål ble det ikke, så poengene ble igjen i Rygge, mens jeg tok farvel med Lippert og strenet til togstasjonen for å komme meg tilbake til Fredrikstad med toget.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Revisit:
Rygge v Tistedalen 3-1 (1-0)
5. divisjon Østfold
Rygge Stadion, 10 October 2024
1-0 Henrik Wold (27)
2-0 Henrik Wold (50)
2-1 Marius Strøm (68)
3-1 Ole-Martin Wold (82)
Att: 19 (h/c)
Admission: Free

Next game: 12.10.2024: Råde v Drøbak/Frogn
Previous game: 10.10.2024: Fredrikstad G19 v Sandefjord Fotball G19

More pics

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg